woonstvergoeding

anniekat
Topic Starter

woonstvergoeding

#1 , 06 jun 2014 11:36

Beste, na de scheiding is het huis verkocht, maar mijn ex-man heeft de prijs van zijn deel verlaagd om de woning rap verkocht te krijgen en ik bij mijn prijs bleef. Alles is notarieel vastgelegd en dus heb ik meer gekregen van de woning dan hij. Nu dreigt hij dat hij woonstvergoeding kan eisen van mij, ondanks dat dat nooit overeengekomen is, en het ook niet in de echtscheidingspapieren van de notaris staat. Kan hij dat alsnog waarmaken?Met Vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jun 2014 11:39

Woonstvergoeding vragen voor een woning waar men geen eigenaar van is kan niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

anniekat
Topic Starter

#3 , 06 jun 2014 11:48

Zelf niet met terugwerkende kracht? Ik heb er nog 5 jaar gewoond voor het verkocht was, maar droeg ook alle lasten, hypotheken e.d

Reclame

duma

#4 , 06 jun 2014 12:00

In principe was u hem woonstvergoeding verschuldigd toen u daar woonde en was hij nog verplicht om bij te dragen in de lasten.
Vaak wordt dan ook afgesproken dat degene die blijft wonen de hypotheek volledig op zich neemt en de andere geen woonstvergoeding vraagt, aangezien dat overeenkomt.

U kan hem dus vriendelijk vragen om zijn deel van de hypotheek van over die periode bij te dragen.
Ervan uitgaande dat de lening op jullie beide namen stond natuurlijk.

anniekat
Topic Starter

#5 , 06 jun 2014 13:02

Maar kan het nog met terugwerkende kracht daar hij nu geen eigenaar meer is van de woning? De lening had ik al volledig terugbetaald voor de woning verkocht werd

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jun 2014 22:41

....ook niet in de echtscheidingspapieren notaris staat .... Vermoedelijk staat daar WEL in dat beide partijen akkoord gaan met de in akte opgenomen regeling.

EOT ondertussen ook uitgesproken en geregistreerd burgerlijke stand?

Dus echtscheiding definitief.... dan is het einde verhaal..

anniekat
Topic Starter

#7 , 07 jun 2014 10:26

Hartelijk dank voor de reactie's !

Terug naar “Echtscheiding”