Huurdersaansprakelijkheid

a162378
Topic Starter

Huurdersaansprakelijkheid

#1 , 07 jun 2014 11:25

Geachte

We huren een appartement met een garage, garages zijn toegankelijk via gemeenschappelijke achterkoer.
We stellen vast dat er iemand tegen onze garagepoort gereden heeft (schade aan poort).

Wie moet de schade betalen ?
(PS: onze eigen voertuigen vertonen geen enkele schade op voor/achter bumper.

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2014 12:30

Tenzij je de dader kan vinden, zal jij de schade moeten vergoeden bij einde huur.

a162378
Topic Starter

#3 , 07 jun 2014 12:59

Op basis waarvan geeft u dit antwoord ?
Wij kunnen immers aantonen dat wij de schade niet hebben aangericht.

Vriendelijke groeten

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 jun 2014 13:05

Op basis waarvan geeft u dit antwoord ?
Wij kunnen immers aantonen dat wij de schade niet hebben aangericht.

Vriendelijke groeten
Dat kunnen jullie toch nooit aantonen tenzij er getuigen zijn die een derde de poort hebben zien beschadigen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

a162378
Topic Starter

#5 , 07 jun 2014 13:10

Er staan twee wagens op onze naam.
Geen van deze wagen heeft schade ter hoogte van het impactpunt.

Ik ben eigenlijk sterk geneigd om de politie te bellen en een pv te laten opmaken.
Ik had in het verleden een voorval met mijn wagen wegens slecht wegdek en achteraf kwam men zagen dat er geen pv was opgemaakt.

KJ86

#6 , 07 jun 2014 13:26

Er staan twee wagens op onze naam.
Geen van deze wagen heeft schade ter hoogte van het impactpunt.

Ik ben eigenlijk sterk geneigd om de politie te bellen en een pv te laten opmaken.
Ik had in het verleden een voorval met mijn wagen wegens slecht wegdek en achteraf kwam men zagen dat er geen pv was opgemaakt.
Je moet PV laten opmaken en dan moet je het PV bezorgen aan de vehuurder die het op zijn beurt kan doorschuiven naar de verzekeringsmaatschappij. Vandalisme is namelijk vaak gedekt door de brandverzekering. Als je geen PV laat opmaken voor vandalisme is er een duidelijk indicatie dat je betrokken bent bij de schade.

Zie artikel hieronder met wat meer uitleg en referenties naar het Burgerlijk Wetboek:

http://www.legalworld.be/legalworld/sch ... gType=2067

a162378
Topic Starter

#7 , 08 jun 2014 22:18

Heb dan maar gebeld naar de verhuurder en die heeft gezegd dat hij eens ging kijken en de kosten op zich zou nemen.

Terug naar “Huren”