Boete kot

Figaros
Topic Starter
Berichten: 1

Boete kot

#1 , 09 jun 2014 17:21

Hallo,

Ik ken iemand die een kot huurt (normaal contract 10 maanden, denk ik).

Nu zijn er twee vragen die ik hierover wil stellen:
1) De lift is al erg lang (een paar maanden) defect, ze zeggen altijd dat deze tegen een bepaalde datum hersteld zal zijn, maar verschuiven deze datum dan. Dit is heel vervelend daar het een appartement op de 3e verdieping is. Is dit een beperking van het genot op het appartement?

2) Er wordt geregeld gedreigd met het opleggen van boetes voor een keuken die te vuil zou zijn. Ik heb deze keuken een paar keer gezien en ze is behoorlijk proper. Kan men dit zomaar doen? De huurster heeft niet bijgedragen aan potentieel vuil in de keuken (ze gebruikt die denk ik niet). Er zijn wel andere gebreken aan de keuken, zoals geen warm water, maar dat hebben de huurders natuurlijk niet veroorzaakt.

Met vriendelijke groeten,
Figaros

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22884
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 jun 2014 20:04

Staat het gebruik van de lift in de huurovereenkomst? Indien ja, zou er een huurvermindering kunnen gevraagd worden via AS

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 09 jun 2014 23:20

Boetes kunnen enkel indien deze in het contract zijn opgenomen. Nu gaat het waarschijnlijk wel over een gemeenschappelijke keuken, dus in extreme situaties (gevaar voor gezondheid bv) kan de verhuurder wel dringende maatregelen nemen, waarvan de kosten voor de huurders zijn. Natuurlijk ligt de bewijslast dan bij de verhuurder, die voor een stevig dossier zal moeten zorgen mocht dit voor de vrederechter komen om betaling af te dwingen.

Reclame

Terug naar “Huren”