Zaak in beroep

la_gaga
Topic Starter

Zaak in beroep

#1 , 12 jul 2014 11:00

Vier jaar geleden is mijn man overleden. Wij hadden geen eigen kinderen maar hij had twee kinderen uit een vorig huwelijk. Zij eisten de helft van ons huis. De notaris zei dat dit niet mogelijk was en dat ze het deel van hun vader pas konden krijgen na mijn dood.Toen ik het dak van het huis moest laten vervangen en zij dus hun aandeel moesten betalen, weigerden ze dat. Ik ben toen op aanraden van mijn advokaat naar de rechtbank getrokken en de uitspraak was in mijn voordeel. De kinderen zijn dan in beroep gegaan. Dit is nu al 1,5 jaar geleden en er is nog steeds geen pleitdatum voorzien ! Volgens mijn advokaat is het normaal dat dat zolang duurt. Ik vind dit toch zeer vreemd. Is het normaal dat dat zolang aansleept ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2014 11:16

Eerste aanleg in beroep kan zeer lang duren, reken alles te samen maar op 4 a 5 jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

la_gaga
Topic Starter

#3 , 15 jul 2014 00:14

En waarom duurt dat dan zo lang ? Ik snap dat toch niet !

Reclame

giserke

#4 , 15 jul 2014 09:59

Ja dat zijn de geplogenheden van Dame Justitia in België.
Niets aan te doen vrees ik.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”