Ik zit met de volgende vraag: Ik zou vanaf 1 augustus een handelspand huren om er een winkel van te maken.
Het was allemaal via email verkeer besproken, en ook de aanpassingen die ik vroeg zouden in het contract verwerkt worden.
Echter toen ik het contract ontving stonden er heel wat formules in die niet correct waren: bv er stond letterlijk: het pand mag enkel gebruikt worden als massagesalon ???? !! Nu ik ging een winkel openen dus dit leek me wat gek.
Door al de twijfel en onduidelijkheden wou ik het contract eerst voorleggen aan mijn boekhouder voor goedkeuring.
Daarop reageerde de eigeneer zeer grof en zei dat het hem allemaal te lang duurde.
Vervolgens door zijn reactie kreeg ik een onzeker gevoel en trok ik me terug en weigerde het ondertekenen van het contract .
Waarop al snel een dreigende mail volgde van de eigenaars met de boodschap dat ik me verplicht had om het pand te huren door het mailverkeer dat we reeds hadden gehad zou ik me verplicht hebben om het pand te huren.( nergens een handtekening geplaatst) !!! Hij zou me voor de rechter slepen!!!!!! Gezien hij zei: een contract tekenen is enkel maar een afhandeling van de reeds gemaakte mondelinge afspraken ???? Is dat zo??? Dus ik verplicht mij reeds met emailverkeer ZONDER ENIGE HANDTEKENING ????
Kan hij mij strafrechtelijk vervolgen en zit er een kans ik dat ik moet opdraaien voor kosten ???