commissie immo makelaar

mayana
Topic Starter

commissie immo makelaar

#1 , 01 aug 2014 22:06

onze voorlopige akte is reeds enige tijd geleden getekend.
toen postte ik op het forum dat de kopers in de knoei zaten met het verkrijgen van hun lening.
nu dat eindelijk in orde is duikt er weer een probleem op
wij hadden van hen een verminderd voorschot getolereerd.
dat werd op een derden rekening vast gezet van het immo kantoor dat voor ons verkocht
staat in de voorlopige akte dat dit voorschot vrij komt bij de definitieve akte, en dat daar eerst en vooral de commissie van de immo af gaat.
prima, maar krijg ik vandaag een brief, eerder een afrekening op datum van 15 juli, wat ook al raar is want dan zou die brief er wel heel lang over gedaan hebben ( is in dezelfde gemeente)
daar in staat , dat de immo ons voorschot, reeds ontvangen heeft en dat we nota bene nog moeten opleggen voor hun btw die er nog niet mee in zat.
nu, tot daar aan toe. btw betalen is de wet.
maar sinds wanneer mag die immo eenzijdig gaan beslissen over het vroegtijdig vrijgeven van een commissie???

leuk weetje is, dat wij met de kopers de deal hadden dat wanneer ze hun lening officieel erdoor hadden, zij de schriftelijke toestemming gingen geven dat wij het voorschot mochten vroegtijdig hebben om onze onkosten te kunnen dekken van dubbele lening momenteel etc.
die immo weigerde dat . en dan nu die afrekening. ik noem dat iemands eieren uit zijn nest stelen als hij even niet kijkt..

heb ik het fout?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 aug 2014 23:34

De contractuele verbintenis is tussen u en het immokantoor.
Wat u met de koper heeft afgesproken staat daar volledig buiten.
Indien de taak van het immokantoor is afgelopen lijkt het me normaal dat ze hun commissieloon incasseren, wat hier het geval lijkt te zijn.
Als het afgesproken commissieloon incl. de wetteljke btw meer bedraagt dan wat het immokantoor reeds heeft ontvangen dan is het de logica zelve dat u het verschil nog moet bijstorten.
Het immokantoor hoeft geenzins rekening te houden met uw nog verder lopende leningen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Kopen”