Afwasmachine

Paul Huurder
Topic Starter

Afwasmachine

#1 , 08 aug 2014 17:09

Hallo,

Wij wonen in een appartement van 10 jaar oud.
Onlangs was ons afwasmachine kapot (vaat was niet proper). Volgens ons is dit slijtage, volgens de huisbaas gewoon onderhoud. Het betreft een factuur van 153 euro.

Ook was het binnenwerk van de douchekraan EN keukenkraan helemaal versleten . Bevestigd door erkende loodgieter die de kranen vervangen heeft. Factuur is nog niet binnen.

Ik weet wel dat onderhoud voor de huurder en slijtage voor de verhuurder.

Wie heeft er gelijk?
Vriendelijke groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 aug 2014 17:26

Onderhoud afwasmachine is voor u, volgens mij is dit allemaal te wijten aan kalkaanslag.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 aug 2014 19:50

Kranen moeten ook aan de binnenzijde ontkalk worden, en niet alleen aan de buitenzijde.
Kost gewoonlijk maar 30 € per kraan, indien je ze bij een loodgieter binnen brengt en duurt ongeveer 30 minuten per kraan. Zoals bij een oude klassieke kraan de huurder ook het leertje moest vervangen, denk ik dat hij ook de kraan volledig dient te ontkalken. Kan je immers ook zelf doen als je wat handig bent met loodgieterij.
Persoonlijk verander ik bij iedere nieuwe huurder zelf de thermostatisch kraan van douche of bad, en vervang ze door een andere kraan van hetzelfde type. Na die dan weer ontkalkt te hebben ka ze weer dienen voor een andere huurder, en heb ik ook altijd een kraan in reserve. Service loont zich, en hoeft niet veel te kosten.

Reclame

Terug naar “Huren”