Wie kan/moet/mag een KBO nr aanvragen voor VME?

inina
Topic Starter

Wie kan/moet/mag een KBO nr aanvragen voor VME?

#1 , 02 sep 2014 17:09

Ik heb ondertussen opgemerkt dat er nu (sinds wanneer??) een KBO nr bestaat voor onze VME.

Heb dit opgemerkt aan de brieven die de syndicus verstuurt aan de ME waarop vroeger als KBO nr xxxxxxxxw vermeld stond .

Nu staat er een werkelijk nummer. Ik heb dat nummer opgezocht en er wordt bij de KBO FOD inderdaad vermeld dat er op het adres van ons gebouw een VME bestaat.

Ik vraag mij af hoe zo iets kan zonder alle eigenaars hiervan op de hoogte te brengen, ik ben dit dus eigenlijk per ongeluk (of door oplettendheid) te weten gekomen.

Dus komt hier mijn vraag, hoe bekomt men een KBO nummer en dan vooral wie kan en mag dat aanvragen?? Kan dit bijvoorbeeld zonder enig medeweten of minstens mededelen aan de mede-eigenaars???

En vooral welke formaliteiten moesten hiervoor worden vervuld - hebben deze op een of andere manier invloed op de VME ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 sep 2014 18:08

Ik heb ondertussen opgemerkt dat er nu (sinds wanneer??) een KBO nr bestaat voor onze VME.

Heb dit opgemerkt aan de brieven die de syndicus verstuurt aan de ME waarop vroeger als KBO nr xxxxxxxxw vermeld stond .

Nu staat er een werkelijk nummer. Ik heb dat nummer opgezocht en er wordt bij de KBO FOD inderdaad vermeld dat er op het adres van ons gebouw een VME bestaat.

Ik vraag mij af hoe zo iets kan zonder alle eigenaars hiervan op de hoogte te brengen, ik ben dit dus eigenlijk per ongeluk (of door oplettendheid) te weten gekomen.

Dus komt hier mijn vraag, hoe bekomt men een KBO nummer en dan vooral wie kan en mag dat aanvragen?? Kan dit bijvoorbeeld zonder enig medeweten of minstens mededelen aan de mede-eigenaars???

En vooral welke formaliteiten moesten hiervoor worden vervuld - hebben deze op een of andere manier invloed op de VME ???
Het is een wettelijke verplichting. De syndicus moet zorgen dat het in orde is.
Vermits wettelijk verplicht is geen toestemming van eigenaars nodig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

inina
Topic Starter

#3 , 02 sep 2014 19:37

Het heeft dus niets te maken met de coördinatie van het reglement van mede-eigendom, dan ben ik gerust dat het in orde is
bedankt voor de info

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”