alimentatie-co ouderschap

PAULINE1962
Topic Starter

alimentatie-co ouderschap

#1 , 03 sep 2014 08:34

We zij al enkele jaren gescheiden volgens het principe van co ouderschap.
Onze zoon verbleef 1 week bij mij en 1 week bij mijn ex partner.
Mijn zoon is ondertussen 21 en heeft beslist om tijdens de week bij zijn mama te gaan wonen en enkel in het weekend naar mij te komen.
Dit betekent dat 1 op de 2 weekends mijn zoon bij mij is.

Kan er mij iemand zeggen wat een billijke financiele regeling lijkt te zijn voor de verandering van situatie.
Welke vergoeding is hiervoor toepasbaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
defoo

#2 , 03 sep 2014 09:02

veel hangt af van jullie inkomens en van hoe de regeling er nu uitziet op financieel vlak (fiscaal co-ouderschap? Wie ontvangt kinderbijslag? Wie betaalt alle kosten? Wie krijgt de studietoelagen?).
Je kan de onderhoudscalculator van de gezinsbond gebruiken http://www.gezinsbond.be/index.php?opti ... Itemid=293" onclick="window.open(this.href);return false;.
Alimentatie kunt u inbrengen in de belastingen, maar let wel op! er zijn voorwaarden aan verbonden: er moet bvb een vonnis zijn van de rechter. Voor 100 euro die u inbrengt, krijgt u ongeveer 40 euro terug. Als je goed overeenkomt met je ex, kan je beslist een regeling treffen die voor iedereen bevrededigend is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”