Vuilnis op balkon

JB_G
Topic Starter

Vuilnis op balkon

#1 , 30 sep 2014 12:08

Beste,
We mogen ons vuilnis niet op ons balkon plaatsen van onze huurbaas. Voor ons geen probleem, dus hebben we het naar de achterkant van onze loft verplaatst. Daar is een doorgang, maar nu hebben we vernomen dat dit een brandgang is, dus de doorgang moet vrij blijven van de brandweer (wat we uiteraard ook begrijpen).

Nu vroeg ik me af of onze huurbaas ons kan verplichten om vuilniszakken binnenshuis te 'bewaren' tot ze vol zijn? We wonen in een loft, dus is helemaal open. Ik vrees op die manier enorme geurhinder te krijgen van vuilnis.

Kan er iemand helpen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 30 sep 2014 12:32

Staat dit in huurcontract of het regelement, als het in het regelement staat moet dit duidelijk zichtbaar en leesbaar opgehangen zijn.

Indien niets van dit, heeft de verhuurder het niet te verbieden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#3 , 30 sep 2014 13:43

Ik vind het logisch dat je het vuilnis niet mag opslaan in de algemene delen, een beetje uit respect voor de medebewoners. Het balkon kan de huisbaas niet verbieden, tenzij dat het opslaan van het vuilnis voor overlast zorgt bij uw medebewoners.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2014 16:08

Kan in huishoudelijk reglement staan.

JB_G
Topic Starter

#5 , 01 okt 2014 19:32

Bedankt voor de info. Ga dit eens opzoeken in het contract.

Terug naar “Huren”