bank annuleert rekening???

incobart
Topic Starter

bank annuleert rekening???

#1 , 08 okt 2014 12:41

Geachte,

een 2-tal jaar geleden opende ik een zichtrekening bij Argenta. De rekening schommelt tussen de 1000 en 4000 euro, nooit in het rood gegaan. Onlangs deed ik een internationale overschrijving buiten europa. (2 de x) na 2 weken was het geld nog steeds niet toegekomen. Ik deed navraag, kreeg wat onduidelijke en onjuiste redenen. Bij een 2 de navraag kreeg ik het voorstel, dat de bank een onderzoek zou instellen, maar dat ik dar 25 euro zou moeten voor betalen. indien de fout bij argenta lag zou ik dit bedrag terug krijgen.
Ik ging hiermee akkoord want ik wou geen 2500 euro kwijt. na 2 weken (opnieuw aandringen) bleek dat het kantoor een verkeerde tussenbank had ingevuld en ze momenteel dat geld proberen terug te krijgen, kosten 80 euro.
Eerst werd gevraagd of ik deze wou betalen, maar ik heb beleefd uitgelegd dat ik niet moet betalen voor een fout van de kantoorhouder. daar gingen ze mee akkoord. Ik vroeg even later of ze ook de 25 euro konden terugstorten, geen antwoord. 10 dagen later opnieuw gevraagd, alsook dat ik door het laattijdig aankomen 150 euro schade heb geleden in het buitenland.
Hierop kwam antwoord dat mijn "klacht" doorgegeven werd en binnen de 30 dagen antwoord zou krijgen.
5 dagen later kreeg ik een aangetekende brief dat mijn zichtrekening stopgezet wordt, zonder reden ????
kan dat zomaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2014 13:14

Een bank mag een einde stellen aan jullie samenwerking, zonder een reden te moeten opgeven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”