procentueel eigenaar van huis

mjh
Topic Starter

procentueel eigenaar van huis

#1 , 26 okt 2014 18:45

Ik ben 35 % eigenaar van ons huis. mijn vrouw is 65% eigenaar omdat haar vader er 1,5 ton in heeft gestoken.( deze staat beschreven bij de notharis) ik heb wel altijd 50% van de hypotheek betaald, nu gaan we scheiden en wild zij mij uitkopen. kan ik het verschil (50% betaalde hypotheek en maar 35% eigenaar) terug vragen?

Mjh

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 26 okt 2014 19:02

Ik denk dat die eigendomsverdeling te maken heeft met de bijdragen van je schoonvader in het verhaal. Ik weet niet wat de aankoopwaarde was. Ik vermoed dat die 1,5 "ton" overeenstemde met 30 % van de investering. En dat jullie samen dus 70 % gefinancierd hebben. De lening was dan bedoeld om de 70 % eigendom af te betalen. En jouw bijdrage daarin (50 %) stemt dan overeen met 35 % van de eigendom.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mjh
Topic Starter

#3 , 28 okt 2014 22:26

het huis koste 300.000 euro met notaris kosten ongeveer 330.000 euro. de hypotheek was 288.000 euro dus een deel van zij geld hebben we in de hypotheek gestopt en een deel hebben we verbouwd vandaar dat ik niet weet hoe die verdeling zit en of ik het geld kan terug vragen?
kees

Reclame

Terug naar “Kopen”