Bank voert overschrijving uit naar verkeerd nummer

hdbb
Topic Starter
Berichten: 2

Bank voert overschrijving uit naar verkeerd nummer

#1 , 03 dec 2014 17:45

Ongeveer een maand geleden ga ik naar de bank (op afspraak) om een internationale overschrijving te laten uitvoeren. Echter, 2 weken nadat de overschrijving nog steeds niet door de andere partij werd ontvangen, merk ik dat de bank naar een verkeerd nummer heeft overgeschreven.

Met had een '0' van plaats verwisseld in het rekeningnummer. Nochtans heb ik het correcte nummer voorgelegd, ik had de factuur bij me met het correcte nummer erop.

Ik heb ondertussen ook de mails in copy doorgestuurd gekregen van de bankier die de verkeerde verrichting heeft uitgevoerd naar de hoofdzetel, waarin hij zich onder meer excuseert voor de begane fout.

Hoe dan ook wacht ik nu al een dikke week op de rechtzetting. Voor het zelfde geld gebeurd deze nooit door de andere bank (die in Zuid-Afrika is gevestigd).

Mijn vraag is nu of ik mijn geld kan terugeisen van de bank.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 dec 2014 19:41

Tuurlijk. Indien u zeker bent dat de bank de fout erkent kan u alle schade (dus niet enkel het verkeerd gestorte bedrag, maar ook alle boeteclausules aan de te late betaling) tegenover de bank terugeisen.

hdbb
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 04 dec 2014 17:20

Bedankt voor uw antwoord. Hiermee weet ik voorlopig voldoende.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”