Beste
Mijn moeder huurt een appartement op gelijkvloers met 2 slpk's, keuken, living, douche en een opbergplaats.
Zij woont daar al meer dan een anderhalve jaar. Bij het intreden van de woning was er vastgesteld dat er schimmel aanwezig was in één van de slaapkamers en douchekamer. Toen zei de verhuurder dat dit ging opgelost worden in de komende tijd voor de kosten van de verhuurder. Later werd de schimmel inderdaad weggedaan door een firma. Enkele tijd later kwam de schimmel terug en toen we dit vertelden aan de eigenaar zei hij dat die binnenkort zou kijken voor deze probleem. Tot heden heeft die nog niks gedaan en dit duurt al bijna één jaar! (in de zomer hadden we daar geen last van, want de ruiten stonden open en er was geen stank aanwezig, nu wel. En bovendien verschijnt de schimmel nu OVERAL en maakt een muffe guur) Maand geleden toen het kouder werd, wouden we gebruik maken van de centrale verwarming (werkt op mazout) maar die deed het niet, dit hadden we ook gemeld aan de verhuurder en hij antwoordde terug met "ik zal binnenkort laten weten wanneer de probleem zal opgelost worden". Mijn moeder vertelt mij ook dat zij al een halve jaar geen gebruik maakt van de ingebouwde fornuis want deze is kapot, ook dit heeft ze hem laten weten maar tot heden geen enkele oplossing, enkel woorden. Nu verwarmt zij met een elektrische kacheltje en kookt op een klein fornuis dat ze heeft moeten aanschaffen.
Kan er iemand van jullie ons helpen? Ik zou graag willen weten hoe we best de verhuurder kunnen aanklagen, op welke manier we dit best doen en welke rechten wij hebben? Tot nu toe zijn wij volledig in orde met alle betalingen voor de huur en dergelijke.
Alvast veel dank en vriendelijke groeten