Vraag in verband met schadevergoeding

PeterBroecks
Topic Starter

Vraag in verband met schadevergoeding

#1 , 20 dec 2014 12:02

In navolging van mijn vorig topic, de verkopende partij is nog steeds vrij talmend daarom dat ik al wat informatie wens in te winnen om wat meer druk te kunnen plaatsen.

Indien in de aan/verkoopbelofte in de zogeheten calloptie een uiterste datum is opgenomen, en in de voorwaarden van de verkoop een clausule staat waarin de verkoper zich verbind om bij verlijding van de akte:
a) een conformiteitsattest van de stookolietank voor te leggen
b) een attest dat de stookolietank conform de normen gereinigd is en buiten gebruik gesteld.
Dit als een een opschortende voorwaarde van de verkoopovereenkomst.

Nu vroeg ik me af of indien deze documenten niet aanwezig zijn bij het verlijden van de akte de assumptie dient gemaakt te worden dat deze niet niet conform zijn en ik van de zogeheten opschortende voorwaarde gebruik maak, of dien ik het aanleveren van de documenten als een verbintenis te beschouwen en kan ik dan een ingebrekestelling starten?

En een 2de vraag om ze misschien zelfs iets generieker te trekken, indien de verkoper de akte niet (kan) laten verlijden tegen de uiterste datum vermeld in de call-optie kan ik dan aansprake maken op de afgesproken schadevergoeding?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”