Ik ben een 10 jaar in aanraking geweest met het gerecht. Voor welke feiten dat laat ik hier in het midden omdat het te gevoelig ligt.
Ik ben vrijgesproken. Nu kom ik weer ten onrechte in aanraking met het gerecht voor zelfde feiten en men haalt het verleden naar boven.
Volgens mijn advocaat redeneert men dat ik toen misschien geluk heb gehad en vrijspraak heb bekomen, maar dat men nu denkt dat ik het daadwerkelijk heb gedaan.
Maar ik dacht toch als een beschuldigde zijn zaak is afgehandeld, onschuldig of schuldig, dan mag niemand er nog op terugkomen, zelfs niet een rechter van Cassatie bijvoorbeeld. Zelfs als iemand veroordeeld is geweest, want hij heeft zijn straf uitgedaan en daar hoeft niemand op terug te komen.
Mag de politie tijdens een verhoor van getuigen zomaar zeggen dat ik al in aanraking ben geweest met het gerecht voor bepaalde feiten.
Zij hebben dat gedaan bij mijn vrouw met als gevolg dat zij van mij niet meer moet hebben ondanks ik onschuldig ben, en we op het punt staat te echtscheiden.
Bedankt voor uw antwoord