wijziging van week week regeling

hannelore
Topic Starter

wijziging van week week regeling

#1 , 10 jan 2015 16:08

Hallo,
mijn ex wil de week week regeling wijzigen naar gewoon om de 14 dagen in het weekend, ik heb nu naar advocaat geweest om een nieuwe regeling op papier te zetten,duurt dit lang eer dat dit voorkomt via de jeugdrechter? En wanneer kan ik zijn domicilie terug bij mij zetten ?gij staat wel in een andere gemeente nu gedomicileerd bij zen papa kan ik dit in mijn gemeente veranderen? en moet ik nu kinderbijslagfonds verwittiggen?
mvg hannelore

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 12 jan 2015 10:27

duurt dit lang eer dat dit voorkomt via de jeugdrechter?
Ik neem aan dat jullie een onderling akkoord gaan laten homologeren? Dan kan dit vrij snel gaan.
En wanneer kan ik zijn domicilie terug bij mij zetten ?
Dit kan enkel als dit in jullie onderling akkoord is opgenomen, zoniet blijft het ouder vonnis over dat stuk geldig.
Vergeet dus niet dat ook onderling te bespreken voor je je onderling akkoord laat homologeren.
Tot dat er een nieuw vonnis is van de familierechter, blifjt het oude van tel: verblijfsregeling, domicilieregeling, ....
kan ik dit in mijn gemeente veranderen?
Zodra het nieuwe vonnis er is, neem je een kopij en ga je naar de burgerlijke stand van JOUW gemeente.
In de gemeente van je ex moet je niets doen.
Je schrijft je kind dan terug in op jouw adres. Gezien gescheiden, kan het zijn dat ze naar het vonnis vragen, zorg dus dat je dat zeker bij hebt.
Het kan zijn dat de gemeente ook je ex nog aanschrijft om hem te melden dat het adres van zijn kind gewijzigd wordt.
en moet ik nu kinderbijslagfonds verwittiggen?
wijzigt er iets aan de regeling van de kinderbijslag?

hannelore
Topic Starter

#3 , 13 jan 2015 16:17

Hallo ja we komen onderling akkoord , ik mag woensdag naar advocaat , wel gisteren naar stadhuis al geweest voor domicilie te veranderen want als ik moer wachten tot dat de jeugdrechter het akkoord bekrachtigd geeft .... Nu zijn ze wel al de hele tijd bij mij .... Ie wou onmiddellijk stoppen al staat het nog niet op papier . Maar de alimentatie stort hij ook deze week dus zie ik nu wel geen probleem ?

Reclame

hannelore
Topic Starter

#4 , 13 jan 2015 16:19

Ja kinderbijslag veranderd he vroeger had gij kindergeld voor men zoon en ik voor men dochter dus ga ik nu voor allebei krijgen he maar dit gaat vanzelf blijkbaar van als domicilie geregeld is ....

Terug naar “Echtscheiding”