dochter van 14 wil wijziging verblijfsregeling

okkernootje74
Topic Starter

dochter van 14 wil wijziging verblijfsregeling

#1 , 18 jan 2015 11:28

Ik ben gescheiden en we hebben altijd co-ouderschap gehad voor onze kinderen, 14 en 11 jaar oud. De verhouding tussen mij en mijn ex is zeer slecht.
Mijn oudste dochter is nu 14 en wil enkel nog 1 weekend om de 2 weken naar papa gaan ipv week/week omdat ze zich bij hem heel ongelukkig voelt. Hij heeft voortdurend commentaar op haar en werkt al zijn frustraties op haar uit, terwijl de jongste niks verkeerd kan doen. Het breekt mijn hart om haar zo ongelukkig te zien...
Hoe moet ik dit aanpakken? ik vermoed dat mijn ex niet akkoord zal gaan met deze regeling, dus het zal waarschijnlijk via de jeugdrechtbank moeten gaan. heb ik hier een advocaat voor nodig? Welke stappen moet ik allemaal ondernemen?

Groeten,
Okkernootje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 19 jan 2015 15:16

U zoekt inderdaad best een advocaat en vraagt een wijziging van de verblijfsregeling.

Echter, weet dat bilocatie tegenwoordig de regel is en daar slechts in uitzonderlijke gevallen van afgeweken zal worden.
Weet ook dat het uw taak is als moeder om ervoor te zorgen dat uw kind naar haar vader gaat en haar daarin te stimuleren.
Iemand van 14 is nog een kind en weet niet wat het beste is, maar kiest vaak voor de gemakkelijke en leuke dingen.
De kans dat u uw slag thuishaalt is klein, tenzij vader er natuurlijk mee akkoord gaat.

giserke

#3 , 19 jan 2015 17:58

Altijd voorzichtig zijn met grillen van pubers.
Deze die in een gezin het meeste achter de veren zit van de kinderen, wordt vaak als de boeman aanzien.
Zeker bij pubers.

Maw, rechters weten dit ook. :wink:

Reclame

eylis

#4 , 19 jan 2015 18:07

enne, om giserke even bij te treden. De verhalen die u hoort komen ook uit de mond van een puber ;-) Heeft u zélf alles kunnen verifieren met eigen ogen? Sla eens een pedagogisch boekje open over pubers. Ze voelt zich geviseerd, want haar (niet-puberende) 11jarige zus/broer, tja die is gewoon nog een volgzaam kind. Ze is nu heel ongelukkig... Dat zijn pubers héél intens. Het forum krijgt regelmatig posts van ouders met puberende kinderen die ineens geen week/weekregeling meer willen, tertwijl er een lange periode wél verbijfsco-ouderschap is geweest.
Pas er echt mee op, want vooral puberende meisjes weten er goed weg mee om de ouders nog wat flink op te draaien...

okkernootje74
Topic Starter

#5 , 23 jan 2015 10:08

bedankt voor jullie reacties. Ik ben hier ook echt voorzichtig mee en probeer haar ook altijd uit te leggen dat het nog steeds haar vader blijft en dat hij zich ook heel ongelukkig gaat voelen als ze slechts 1 weekend om de 2 weken naar hem gaat, en dat ze ook eens aan haar zusje moet denken die dan wel nog in co-ouderschap zou zitten...Ik heb haar gelukkig (voor de zoveelste keer) kunnen ompraten, maar wilde wel weten welke procedure ik zou moeten volgen als het wel zo ver zou komen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jan 2015 23:33

Ga eens praten met een http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; uit uw buurt.
een JAC-centra .... deze zullen u zeker kunnen helpen

Of naar officiële instanties familierechtbank - Integrale jeugdzorg ( CBJ) - sociale dienst van jeugdpolitie ... sommige kunnen helpen ander gaan doorverwijzen.

Terug naar “Echtscheiding”