Opties bij problemen vakantieregeling

Stev-O
Topic Starter

Opties bij problemen vakantieregeling

#1 , 27 jan 2015 11:34

Een vriend zit in volgende situatie:

8 jaar geleden uit elkaar gegaan met partner en hadden samen een kindje.
Na enig getouwtrek werd co-ouderschap overeengekomen. Wat betreft de regeling betreffende de schoolvakanties was onder onderling overleg. Daar wringt nu al een hele tijd het schoentje.

De kortere schoolvakanties blijft de week-week regeling gewoon doorlopen, maar in de grote vakantie is het elk jaar opnieuw heel hard zoeken.

Probleem:
De ex wil meer tijd bekomen met het kind. Het kind gaat op kamp met de jeugdbeweging en die tijd moet volgens de ex afgetrokken worden van de tijd die mijn vriend het kind bij zich zou hebben. De ex wil ook totaal niet betalen in de verblijfsoverschrijdende kosten (bril, logopedie, jeugdbeweging, ...), maar blijft wel verklaren alles over te hebben voor hun kind. Het lijkt er alleen meer op dat hij het mijn vriend heel moeilijk wil maken, hoewel die juist degene is die alle goede beslissingen heeft genomen in de afgelopen jaren als het op het kind aankomt.

De vraag aan jullie is wat de opties zijn voor die vriend van me. De gerechtelijke weg bewandelen om een andere regeling te krijgen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding