slagerij diploma

MaLuK
Topic Starter

slagerij diploma

#1 , 12 feb 2015 02:09

Beste,

een kennis die uit een niet EEG land komt wenst hier een slagerij te beginnen,
Hij heeft in zijn land van origene wel als slager dienst gedaan, wat moet hij vervullen om als zelfstandig deze beroep te kunnen uitoefenen?
Hij bezit geen attesten, doch alleen een paspoort waaruit blijkt dat hij zijn beoep als slager heeft uitgeoefend in zijn land van origene.
Nu is de vraag kan hij met deze een vestiginsattest aanvragen als slager ?

bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2015 08:11

Als hij 5 jaar praktijk kan bewijzen is dit voldoende.

Ga naar een ondernemingsloket en zij zullen je de juiste inlichtingen geven, moets het een EEG land zijn moestje een eeg verklaring in het land van herkomst aanvragen, voor een niet EEG land weet ik niet wat de procedure is, dus het ondernemingsloket.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#3 , 12 feb 2015 12:09

Diploma moet hier erkend worden.
Om enig idee te geven een kennis van mij heeft een universitair diploma van Brasilia en dat is niet erkend - zelfs haal middelbare school diploma was niet erkend ...ondertussen is dat toch in orde gekomen.

Reclame

denlowie

#4 , 12 feb 2015 13:01

Diploma moet hier erkend worden.

U heeft geen diploma nodig voor Slager-spekslagerij dus beenhouwerij, enkel bewijzen van 5 jaar beroepspraktijk, voor de het bedrijfsbeheer is dit wel anders !

Net het zelfde voor een warme bakker.

Franciscus

#5 , 12 feb 2015 23:05

http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... N0jb2OLe1E" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW

#6 , 12 feb 2015 23:20

Mss ook even vermelden dat de wetten van de voedselinspectie in Belgiê vrij streng zijn vergeleken met de rest van de wereld.

denlowie

#7 , 13 feb 2015 08:13

Naar wat ik hier lees is het zelfs maar 3 jaar praktijkervaring, vroeger was dit 5 jaar, ze zijn nu slimmer dan vroeger zeker?

Tope

#8 , 13 feb 2015 09:09

Advies en begeleiding voor startende ondernemers: http://www.projectazo.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

AZO, allochtone zelfstandige ondernemers voor de allochtone prestarter
contactpersoon fatma.cosar@stebo.be 0488 751 448
OF vanessa.becker@stebo.be

MaLuK
Topic Starter

#9 , 22 feb 2015 22:38

Hoi,

Ik wil jullie bedanken voor jullie toelichting, en heb nog een vraag......,
ik vernam dat er een ander weg bestaat om als vleesverkoper aan de slag te gaan,
weliswaar zonder vestigingsattest en zonder voorkennis,
Nu lees ik op ;
http://www.ikwilstarten.be/voorbereiden ... rgunningen" onclick="window.open(this.href);return false;
dat men voorverpakt vers of diepgevroren vlees, voor het verhandelen
van vlees van wild, gevogelte en lagomorfen (konijn en haas) geen vergunning vereist wordt.
Wat moet ik hieruit verstaan?
Mag de voorverpakt vlees uit de verpakking gehaald worden en deze in de koeltoonbank gezet worden
voor verkoop, indien ja mag deze dan ook verwerkt/gesneden worden (b.v.) biefstuk, gehakt en worst?

nogmaals dank.

denlowie

#10 , 23 feb 2015 08:45

Mag de voorverpakt vlees uit de verpakking gehaald worden en deze in de koeltoonbank gezet worden
voor verkoop, indien ja mag deze dan ook verwerkt/gesneden worden (b.v.) biefstuk, gehakt en worst?

nogmaals dank.
NEEN.

Iedereen mag voorverpakt vlees verkopen zoals in de supermarkt.

Maar je mag deze verpakking niet openen omdat je daar geen vergunning voor heeft van Beenhouwer-spekslager.

Als de verpakking geopend word doe je een bewerking en dit mag dus niet zonder de vereiste vergunning.

Terug naar “Handelspraktijken”