Vruchtgebruiker overleden

patjebrussel
Topic Starter

Vruchtgebruiker overleden

#1 , 13 feb 2015 10:23

Vruchtgebruiker (geen eigendomsdeel) sterft.
Valt er nog iets te doen voor de volle eigenaars ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 13 feb 2015 10:49

Blote eigenaars worden idd volle eigenaars. Maar aangifte daarvan moet gebeuren. Er zijn wel geen successierechten te betalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

patjebrussel
Topic Starter

#3 , 13 feb 2015 11:00

Blote eigenaars worden idd volle eigenaars. Maar aangifte daarvan moet gebeuren. Er zijn wel geen successierechten te betalen.
Bedankt, maar de volle eigenaars hebben geen enkele familieband met die vruchtgebruiker. Dan moeten wij dat toch niet doen ?

Reclame

wanton

#4 , 13 feb 2015 11:32

Iedereen die op één of andere manier erfgenaam is van de overledene, moet aangifte doen. Dat kan door ieder afzonderlijk. Indien er niets anders te erven valt, kan u misschien contact opnemen met de Registratie. zij kunnen akkoord gaan met een simpele brief.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

patjebrussel
Topic Starter

#5 , 13 feb 2015 11:40

Iedereen die op één of andere manier erfgenaam is van de overledene, moet aangifte doen. Dat kan door ieder afzonderlijk. Indien er niets anders te erven valt, kan u misschien contact opnemen met de Registratie. zij kunnen akkoord gaan met een simpele brief.
Thanks. Dat zijn we dus niet. Met de rechtstreekse erfgenaam hebben we niks te maken.
Onze woning werd toch niet onderhouden,...

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”