Opzegtermijn huur

Pietero
Topic Starter

Opzegtermijn huur

#1 , 03 mar 2015 13:56

Hallo,

Vorige week iets vreselijks meegemaakt.

Ik en mijn vriendin wonen (woonden ondertussen) in een gezellige Bel etage.
We huurden die woning van een oudere vrouw met 2 zonen,
laat ons zeggen ne goeie zoon en een slechte zoon ;)
natuurlijk woonde de slechte naast ons.

eerst ging alles goed, maar vorige week hadden we een grote aanvaring... we hadden toestemming om ons poort te laten repareren. maar op de moment van de reparatie kwam 'de slechte' reclameren dat de reparatie niet nodig was en dergelijke... er werd grove taal gebruikt (oa dat we meteen weg moesten, en dat hij onze hond ging afschieten...)
We hadden toestemming om een hond te houden, ...
1 dag later kwamen we thuis van ons werk en meneer liep daar te paraderen met een geweer en loste enkele schoten in de lucht, ... natuurlijk dat onze hond naar hem dan blaft en dergelijke...
We waren radeloos en wisten niet meer wat te doen. Politie er bij halen was geen optie, want de politie loopt daar binnen en buiten... ze kennen hem allemaal,... (kleine boerengemeente he)
We hebben dan maar de beslissing genomen om meteen te verhuizen... we hebben op 27/02 een schrijven aangetekend verzonden...
2 dagen later was alles leeg en wonen we nu opnieuw eventjes bij onze ouders tot we iets nieuws gevonden hebben.

Kan er met de vrouw (en goeie zoon) een overeenkomst worden gesloten dat er geen opzegvergoeding moet betaald worden? of kan er hier een compromis gesloten worden????
De 'goeie' was reeds akkoord met overname van gas/elektriciteit en water.

Dank u bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 mar 2015 14:14

In onderling overleg kan alles geregeld worden. Heb je geen foto's genomen toe hij met dat geweer er stond. Politie moet voor dergelijke gevallen altijd pv opmaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Pietero
Topic Starter

#3 , 03 mar 2015 14:21

Nee, toen ik wat dichter stond was hij natuurlijk al weg he.
Ze zouden wel een Pv opgemaakt hebben, maar de klacht zou onmiddellijk geseponeert zijn...

Reclame

sloeberken

#4 , 03 mar 2015 14:23

Nee, toen ik wat dichter stond was hij natuurlijk al weg he.
Ze zouden wel een Pv opgemaakt hebben, maar de klacht zou onmiddellijk geseponeert zijn...
Dan had je toch een bewijs, politie is verplicht om pv op te maken, en u een copy te bezorgen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”