Ik wend mij tot dit forum omdat ik me geen raad meer weet.
Sta me toe u kort mijn verhaal te doen.
Vorig jaar in juli ben ik met mijn gezin verhuisd naar Frankrijk.
Wij zijn niet meer ingeschreven in Belgie, enkel in Frankrijk.
Ons gezin bestaat uit een samengesteld gezin . Mijn echtgenote heeft 3 kinderen uit een vorig huwelijk,
ik heb één kind uit een vorig huwelijk. Samen hebben we één kind.
Wij wonen hier met 3 kinderen. Mijn oudste zoon en de oudste zoon van mijn echtgenote zijn in Belgie gebleven.
Mijn echtgenote is beschuldigd van kidnapping door de papa van haar kinderen. Dit is een dossier hangende
voor de kinderrechtbank in Belgie.
Na 7 maand in Frankrijk wil mijn echtgenote ons huwelijk stopzetten. Zij heeft hier in Frankrijk al een korte relatie
gehad die is stukgelopen omdat hij voor zijn gezin en huwelijk heeft gekozen.Na een week rust hebben ze terug contact.
Inmiddels heb ik verschillende mails waarin duidelijk is dat dit allemaal een opgezet spelletje was om
haar ex de kinderen volledig te ontnemen en ons gezin te verdelen.
Het liefst zou ik hebben dat ons gezamelijk kind van 5 jaar opgevoed wordt in Belgie. Ons dochtertje is met opzet door haar
ontnomen van haar nabije familie. Evenals de kinderen die ze heeft uit haar vorig huwelijk.
De kinderen uit haar vorige huwelijk willen trouwens, mochten wij hier in Frankrijk scheiden coouderschap ,een week bij hun mama en bij mezelf(stiefouder).
Is dit mogelijk? Haar oudste zoon van 16j die in Belgie is wil geen contact meer met haar. Maak ik hier een kans voor. Wat kan ik daarvoor doen.
Of is het enkel het Franse gerecht die zich hier kan over uitspreken?
Ik wil u vooral bedanken mijn verhaal te lezen en mij eventueel kort uw advies, raad te geven.