Huurcontract beperkte duur studentenkamer

NathanDecock
Topic Starter

Huurcontract beperkte duur studentenkamer

#1 , 17 mar 2015 06:15

Beste,

Ik heb op 1/1/2015 een studentenkamer gehuurd bij een immokantoor in Gent tot 30/08/2015.
De kamer heeft 4 buitenmuren die niet aan het gebouw grenzen (1 muu met een lengte van 2m die er wel aan grenst) en ligt op de eerste en enige verdieping met een plat dak erop.

Nadat ik dan het pand betrokken had vielen mij een probleem met warmte op. De kamer kwam met een vasthangend elektrisch verwarmingstoestel waarvan de kabel niet lang genoeg was om het dichtsbijzijnde stopcontact te bereiken. Daarom heb ik die dan ook niet kunnen testen en heb dat ook in de plaatsbeschrijving laten schrijven.Dat toestel bleek dan enkel op de maximum stand te gebruiken zijn. Het probleem is nu niet bepaald dat toestel maar het opwarmen van de kamer. Als ik mijn verwarming 24/7 aanzet kan ik de kamer op temperatuur houden. Ook als mijn onderbuur zijn verwarming volledig aanzet is mijn kamer op een schappelijke temperatuur te houden. In alle andere gavallen daalt de temperatuur in mijn kamer in 10 minuten al tot temperaturen die niet aangenaam zijn en helemaal geen kamertemperatuur zijn.
Mijn conclusie is dat deze kamer totaal niet geïsoleerd moet zijn. Ik heb in de 2.5 maanden dat ik daar woon, een verkoudheid opgedaan, een bronchitis en dan uiteindelijk een zware longontstekening waarna ik tijdelijk ergens anders ben gaan wonen zodat ik ten minste kon genezen. Als het 's nachts waait kan ik voelen dat de temperatuur daalt bij elke windvlaag.

Als ik de huisbaas daarover contacteerde reageren zij gewoon dat de kamer zeker goed geïsoleerd is. Daarboven kreeg ik dan een rekening van 220 euro voor mijn verbruik in de laatste 2 maanden. Dat brengt mijn kamertje van 12m² op een onpopulaire locatie op een €440 per maand. (330 HP+110 EGW)

Extra info: De kamer ligt in een bijgebouwtje over de koer van het hoofdgebouw. daar moet ik een onverlichte trap op en de kamer heeft geen warm water. In het hoofdgebouw zit het kantoor van de verhuurder (Immokantoor). Tijdens de examens heeft de verhuurder verbouwd met een verlengsnoer tot in de gemeenschappelijke keuken waarvan we dus geluidsoverlast hadden en het verbruik van die werken is niet verrekend.

Wat kan ik hieraan doen of hoe raak ik hier weg?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 mar 2015 07:25

Al eens de huisvdstingsdienst van stad Gent gecontacteerd?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2015 11:20

Jij was er blijkbaar niet bij aanwezig toen je het ging huren?

Reclame

KJ86

#4 , 17 mar 2015 11:48

Probleem zal zichzelf oplossen.
Het wordt alleen maar warmer buiten en in augustus kan je al iets anders zoeken.
Het contract uitzitten zal dus aangewezen zijn.

Terug naar “Huren”