Bizarre situatie, wat te doen?

kavdrpoo
Topic Starter

Bizarre situatie, wat te doen?

#1 , 03 apr 2015 19:39

Beste allen,

Hieronder mijn bizarre situatie. Ik had graag van jullie gehoord wat jullie hier over vinden, wat mijn rechten zijn & wat ik kan & mag doen:

In Juni 2014 ging ik op zoek naar een appartement in Leuven.
Uiteindelijke eentje bezocht, optie op genomen, en uiteindelijk afspraak gemaakt om sleutel te verkrijgen (Midden Juni 2014)
Een standaard huurformulier is mij opgestuurd via mail als "ontwerp", het officiële ging ik later verkrijgen.
In dit standaard huurformulier (dat ik nog steeds in bezit heb) is niets ingevuld op de voorziene plaats voor bankrekeningnummer en nog tal van andere zaken zijn niet ingevuld.

Uiteindelijk pas half Juli kunnen intrekken aangezien ik problemen had met de aanvraag voor elektriciteit (verhuurder had verkeerde informatie doorgegeven).
Sinds dan af heb ik steeds geprobeerd hun te contacteren omtrent het huurcontract (ik heb hier zeker minstens 20 mails voor gestuurd verspreid over +- 8 maand).
Telefoneren leverde ook niets op.

Ik ben uiteindelijk de eigenares tegengekomen in December en zij vertelde mij dat het contract mijn richting uitkomt.
Dit is niet gebeurd. Eveneens heb ik van andere bewoners in hetzelfde blok vernomen dat het immokantoor in moeilijkheden zit en niet verantwoord omgaat met zijn verhuurders.
Uiteindelijk heb ik begin maart een bericht gestuurd dat ik het grondig beu ben en dat ik het appartement opzeg met 3 maand verwittiging (eind mei zou ik dit appartement verlaten).

Tot vorige week had ik nog niets ontvangen & nog niets betaald (!).
Ik had duidelijk in een e-mail vermeld dat ik niets zou betalen zonder huurcontract.
Ik heb hierover nooit een opmerking/notie etc gekregen.

Vorige week heeft mijn vriendin de eigenares (of de verantwoordelijke van het immokantoor) tegengekomen en nogmaals gevraagd achter de hele situatie.
Uiteindelijk is het huurcontract nu hier in 3voudige kopie op mijn tafel.
Hieronder mijn opmerkingen die ik hieromtrent heb:

"
Opgemaakt te 24/06/14
"
=> Kan ik dit veranderen / moet ik dit veranderen naar de dag van vandaag?

"
Huurcontract van 01/07/2014 tot 30/6/2015
"
=> Heb ik hier het recht de datum te veranderen naar 1/08/2014 omdat ik door haar fout nog geen elektriciteit had op 1/7/14 en het daardoor naar mijn inziens niet bewoonbaar was.
=> Of nog verder: heb ik het recht te zeggen dat ik pas officieel begin te huren vanaf NU ? Aangezien er nooit een huurcontract bestaan heeft voor vandaag

=> Ook heb ik gemeld het appartement te verlaten eind mei, kan ik hier de datum van 30/06 aanpassen naar 31/5?

Zijn er daarnaast nog zaken die ik zeker moet controleren? Zijn er pitfalls in het ondertekenen van het contract zoals dit nu is opgesteld.
Dien ik de voorgaande maanden te betalen (lijkt een rare vraag aangezien ik huurder ben, maar het is zeer frustrerend te weten dat het hun geen kl* kan schelen en ik het geld wel degelijk kan gebruiken. Ik heb meermaals moeten smeken om te kunnen betalen zonder vervolg langs hun kant.

Indien jullie enkele opmerkingen of tips hebben hoor ik deze graag! :)

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 apr 2015 20:31

Is de verhuurder die het huurcontract opmaakt, en aan de huurder om dit te aanvaarden of niet. Een vrij eigenaardige zaak, je woont er maar betaald geen huur. Op dit ogenblik ben je geen huurder maar een bezetter. Is dat huurcontract getekend door de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kavdrpoo
Topic Starter

#3 , 03 apr 2015 23:56

Is de verhuurder die het huurcontract opmaakt, en aan de huurder om dit te aanvaarden of niet. Een vrij eigenaardige zaak, je woont er maar betaald geen huur. Op dit ogenblik ben je geen huurder maar een bezetter. Is dat huurcontract getekend door de verhuurder.
Het huurcontract dat ik nu bij mij heb is door hun ondertekend. Echter nog niet door mij.
Tot voor vandaag had ik geen huurcontract. Het "ontwerp" dat ik ooit heb ontvangen is ook nooit door hen getekend geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”