Verhuren maar gekocht met klein beschrijf, nog geen 3j gedom

Fabi
Topic Starter

Verhuren maar gekocht met klein beschrijf, nog geen 3j gedom

#1 , 04 apr 2015 14:01

Hallo,

Ik heb een woning gekocht met klein beschrijf, ik woon er sinds vorig jaar in, maar door een supermooie jobaanbieding moet ik naar het buitenland verhuizen.
Ik wil de woning nog niet verkopen maar (verhuren aan een nicht met haar man,)daar het nu een slecht moment is vind ik, er is ook een boete aan verbonden daar ik er nog geen 3 j gedomi ben en dit is dan de som naar groot beschrijf en 1/3 van de helft vh beschrijf.

Maar moet ik dit ook bij verhuring betalen, daar ik met een mooie jobaanbieding zit en deze niet ga weigeren.

Indien ik dit moet betalen, kan ik met de fiscus een afbetalingsplan regelen, want zo een bedrag ophoesten kan ik niet, tenzij lenen bij de bank......

Dank voor uw antwoorden.

Mvg Fabienne.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2015 15:21

Als u aangeschreven wordt in betaling van de bijkomende registratierechten en boete kan u proberen zich te beroepen op overmacht. Overmacht zal wel sneller aanvaard worden als u ontslagen wordt i.p.v. als u zelf ontslag neemt voor een andere job.

Fabi
Topic Starter

#3 , 04 apr 2015 16:27

Aso, ja overmacht, had ik nog niet aan gedacht, ik neem normaal geen ontslag, ik ben zelfstandig, maar ga in loondienst werken, daar ik door gezondheidsredenen mijn huidig werk niet meer kan doen, ik kan het altijd proberen....

Reclame

Terug naar “Huren”