Zal van het registratiekantoor afhangen misschien, maar dat van Tongeren was toch volledig gevolgd in die redenering.(1/2 x 706) : niet akkoord met deze interpretatie.
Het geheel aangekocht goed moet onder 745 vallen. (cfr. Art. 53)Op de website van Vlaanderen.be staat dat ieder partner afzonderlijk moet voldoen aan de voorwaarden en dat de KI van de woning in zijn geheel in aanmerking wordt genomen. En dat is ook mijn ervaring. Zo ook : als er zo zou geredeneerd worden, waarom krijgt een koppel dat een huis koopt van vb. 1.000 KI geen klein beschrijf. Want 1/2 van 1.000 is toch minder dan 745?
Vraag : is het Kadaster al langs geweest voor de 'herziening' van het KI?
Akkoord, maar dan dient u die wetsartikelen ook wel correct toe te passen.Dergelijke teksten hebben juridisch geen enkele waarde uiteraard.
Het zijn de wetsartikelen die tellen.
Het is mij een raadsel hoe u uit bovenstaande artikels meent te kunnen halen dat u de verschillende K.I.'s mag opsplitsen en terug samenvoegen zoals u hier beneden doet. Het is ook deze opsplitsing waarmee Wanton niet akkoord is.Uw copy-paste behandelt Art. 53: uiteraard moet het aan te kopen goed voor zijn geheel een bescheiden woning betreffen (K.I. < 745).
Andere reeds in bezit zijnde onverdeelde delen van woningen behoren niet tot dat geheel.
Art. 54 bevat daarnaast het volgende:
Zij (de vermindering) is evenmin van toepassing, zo de verkrijger of zijn echtgenoot de algeheelheid
of een onverdeeld deel, in volle of blote eigendom, bezit van één of meer
onroerende goederen, waarvan het kadastraal inkomen voor de geheelheid of
het onverdeeld deel, met dit van het verkregen onroerend goed, meer bedraagt
dan het krachtens het vorig artikel vast te stellen maximum.
Verkregen onroerend goed voor de topicstarter en diens vriendin: elk 1/2 x 706
Onverdeeld deel dat de topicstarter reeds in bezit heeft: 1/4 x 1190
Vast te stellen maximum: 745
Ik begrijp daarentegen niet echt hoe je er toe komt dat er NIET gesplitst moet worden.Het is mij een raadsel hoe u uit bovenstaande artikels meent te kunnen halen dat u de verschillende K.I.'s mag opsplitsen en terug samenvoegen zoals u hier beneden doet. Het is ook deze opsplitsing waarmee Wanton niet akkoord is.
Beste Sibi ,
Art. 54 bevat daarnaast het volgende:
Zij (de vermindering) is evenmin van toepassing, zo de verkrijger of zijn echtgenoot de algeheelheid
of een onverdeeld deel, in volle of blote eigendom, bezit van één of meer
onroerende goederen, waarvan het kadastraal inkomen voor de geheelheid of
het onverdeeld deel, met dit van het verkregen onroerend goed, meer bedraagt
dan het krachtens het vorig artikel vast te stellen maximum.