Enkele maanden geleden besloot de eigenaares van het appartement dat ik huur het goed te verkopen.
Vanaf dat ogenblik heb ik geen moment rust, eerst kwamen de immo-kantoren langs voor een schatting, dan kwam de aannemer om het vochtprobleem te behandelen (vocht is er vanop het moment in het huur dd 01/08/2013), dan kwam haar vader om foto's te maken en de muur op het terras te reinigen (zou ook al moeten gebeurd zijn bij aanvang huurcontract), nadien kwam het immokantoor foto's maken en de kamers opmeten. De bezoeken werden steeds door haar bepaald, ik moest me maar schikken. Het appartement wordt verkocht door een immokantoor en door haar zelf. De eerste weken werd er lukraak bezoeken gepland, nadien toen ze opnieuw werkte, kwam het voor haar het best uit op donderdagavond en voor het immokantoor werd woensdagavond vastgelegd. Op 7 april wordt ik dringend opgenomen in het ziekenhuis, ik verblijf daar drie weken. Van haar krijg ik de eerste week een sms dat er geen bezoeken gepland zijn. De week daarop belt het immokantoor om een bezoek te plannen op maandag, ik leg uit dat ik in het ziekenhuis lig en dat ik voor woensdag een regeling kan treffen, hij zegt dat het enkel op maandag of dinsdag kan. Ik regel dat ze op dinsdag kunnen komen. Vandaag ontvang ik een aangetekend schrijvenvan de eigenares; dat ik niet te bereiken ben en dat indien ik bezoeken weiger ze op eigen initiatief het appartement zal betreden (huisvredebreuk??). Ze stelt haar eisen : woensdag van 17u tot 20 u bezoeken voor het immokantoor, donderdag van 17u tot 20 u bezoeken voor haarzelf. Ze dreigt zelf met het vredegerecht. Ze weet ook dat ik moet werken tot 17u30!
En als straf verhoogt ze de vaste kosten van 75 euro naar 125 euro, in mijn contract staat onderhoud gemeenschappelijke delen en reinigen van ramen straatzijde. Kan dat allemaa zomaarl? Ik heb het appartement bij ingebruikneming volledig herschilderd, een nieuwe douchestang geplaatst, kabel binnen gebracht. Hoe pak ik dit het best aan? Kan iemand mij raad geven? Alvast bedankt!