In 1998 koop ik met mijn toenmalige vriendin een boerderij met landbouwgrond en weides.
In 2007 wenst zij uit onverdeeldheid te treden en bepalen de verkoopprijs op 1.200.000 e, ik wens eigenlijk niet te verkopen.
We krijgen een bod van 1.100.000 e, dus ik weiger te verkopen.
Zij tracht uit onverdeeldheid te treden en zegt voor de rechtbank dat deze personen hun bod nog steeds daar is.
In 2014 komt zij met een attest van de notaris, reeds aangesteld door de rechtbank , dat datzelfde bod van 7 jaar geleden nog steeds de correcte prijs is.. Deze notaris kon in mijn plaats de akte laten passeren. Ik heb mij steeds verzet en nooit een compromis of een akte getekend. Enkel het contract met het agentschap dat er mocht verkocht worden voor 1.200.000 e
In april 2014 werd de akte verleden, zonder dat ik aanwezig was of getekend heb voor 1.100.000 e, terwijl de actuele waarde geschat werd op 1.400.000 e
Nu 1 jaar later, wordt enkel de boerderij aangeboden voor 600.000 e, zonder grond. Wat dan de waarde op 1.500.000 e zou brengen...
Kan ik mij nu keren tegen deze notaris omdat zij voor de rechtbank de correcte waarde van het goed verborgen hield ?