Huur onder handelshuurcontract geweigerd

ChrisCDG
Topic Starter

Huur onder handelshuurcontract geweigerd

#1 , 28 mei 2015 10:29

Hallo iedereen,

Momenteel zijn wij in de opstartfase van onze onderneming, het betreft een garage / bandencentrale en verkoop tweedehands wagens.
Wegens de aard van de activiteit zoeken wij panden met een grote werkplaats het liefst binnen kmo zones, nu valt ons op dat voor elk pand ons systematisch een contract onder handelshuur wordt geweigerd.
Ik lees ook her en der op internet dat de kans om een loods of werkplaats te huren onder handelshuur zeer klein is, maw het verhuren van een werkplaats wordt standaard in Belgie enkel verhuurd onder "gemene" huur.
Mijn vraag is wegens de aard van de activiteit en bij het ondertekenen van een gemene huurcontract we alsnog automatisch onder de handelshuur wetgeving vallen?
Wij hebben wel telkens duidelijk onze activiteit telefonisch en per mail meegedeeld en kunnen dit indien nodig aantonen.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2015 11:43

Het is voor de verhuurder veel voordeliger om een gewone huur te hebben.

Maar niks belet je om iets te huren onder het gewone huur systeem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

George2

#3 , 18 jun 2015 21:23

Het is voor de verhuurder veel voordeliger om een gewone huur te hebben.
Beste denlowie, waarom is het voordeliger om een gewone huur te hebben dan een handelshuur?

Reclame

Raad en Daad

#4 , 07 aug 2015 11:23

Omdat op de handelshuur veel meer belastingen dienen betaald te worden.

chantika

#5 , 07 aug 2015 14:16

huurovereenkomst van een duur van minstens 9 jaar;
recht op hernieuwing van verhuring.

Het pand is op die manier onverkoopbaar geworden.

handels huurovereenkomst zou ik aanraden voor een winkel,

Terug naar “Handelspraktijken”