sociale studie

moeder1
Topic Starter

sociale studie

#1 , 26 jun 2015 11:57

Eindelijk komt er 'schot' in onze situatie. Sociale studie werd toegekend begin februari. Vandaag een uitnodiging dat ik als verzoekster op 14 juli bij de justitie assistent op gesprek mag komen. Een opluchting. Dit was een tijdelijk vonnis in verband met ouderlijk gezag en omgansrecht rond onze dochter 12 jaar. In februari werd gezegd dat zij begin september wordt gehoord, ze is het helemaal oneens met de gang van zaken. Een week later zou dan onze zitting plaatsvinden. Nu als ik de brochure lees en wat ik ook al opzocht duurt een onderzoek drie maanden dus kan het nooit tegen september klaar zijn. Dan wordt de zaak wellicht uitgesteld? In zijn voordeel...Voor mij mag het vandaag al zijn.Worden wij van uitstel zelf op de hoogte gebracht of moeten we dit zelf uitzoeken?

Dan nog een kwestie. Er loopt een pv van verwarlozing opsluiting enzomeer, het enige lichtpunt dat ik kan bedenken is dat hij haar wel graag ziet maar daarmee is alles gezegd. Voor de rest lijdt onze dochter daar. Ik kan dan toch niet doen alsof tijdens dat gesprek? De feiten zijn de feiten ook al weet ik dat het belang van het kind wordt vooropgesteld en dat is niet wat er nu gebeurt. Als er tips zijn hoe ik dat best kan voeren dat gesprek,graag.

Zij wil er helemaal niet meer zijn bij hem dat kan ik toch allemaal niet negeren? Ik lijd er zelf onder haar zo te zien lijden. Op een jaar tijd heeft papa de band met haar helemaal kapot gekregen. Een voorbeeld elk ouder weet bij warme dagen dranken meegegeven aan school fris houden dus koeltas, meneer koopt dan na mijn aandringen wel een koeltas maar steekt er geen elementen in, ongelooflijk in mijn ogen. Mochten er tips zijn hoe ik mijn houding eventueel kan aanpassen hoor ik dat graag. Voor mij telt voornamelijk haar veiligheid en welzijn en daar wordt aan geraakt bij papa.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2015 23:08

Met de PV nr u laten registeren als slachtoffer op de griffie van het parket. En dan een gesprek vragen met de parketmagistraat.
Normaal staat die tekst op uw attest van aangifte.
Vraag eens info bij de dienst Slachtofferzorg van de lokale politie

moeder1
Topic Starter

#3 , 26 jun 2015 23:36

Oke bedankt, welk parket, jeugdparket dan? Houdt gewoon niet op, clb regelde een afspraak op school afgelopen dinsdag voor de oren en tanden na te kijken wat meneer weigert, was ze weer afwezig!Mezelf dan als slachtoffer of onze dochter? Zei ze vandaag nog dat hij bloed uitspuugt, ongelooflijk dat niemand ingrijpt al kreeg hij wel verplichte gezinsbegeleiding opgelegd ondertussen. Dus met pv nr naar de griffie van het jeugdparket?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”