Problemen huurwoning

polokus
Topic Starter

Problemen huurwoning

#1 , 03 aug 2015 10:37

Hallo,

Een paar maand geleden een woning gehuurd aan de prijs van 300 euro.
op de affiche stond dat we 3 maand gratis mochten wonen maar dat er kleine opfrissingswerken moesten gebeuren.

Nu beginnen de problemen, in de keuken regent het binnen (is net een douche als het hard regent)
onze keuken is nu noodgedwongen in de eetplaats omdat er al stukken van het dak naar beneden komen in de keuken.
kamer van oudste zoon staat er schimmel op de muren.
heb ook al gezien dat er natte plekken op de muur komen in de eetplaats.
boiler die in het huis staat werkt niet, dus geen warm water om te douchen of afwas te doen.

In het contract staat er bij geschreven dat wij de huurder op geen enkel moment mogen lastig vallen.
nu mijn vraag is wat ik kan doen aan deze problemen, verhuurder verwacht dat ik nieuwe boiler instaleer en dak laat maken en desnoods muur laat behandelen.

ik denk niet dat dit kleine werken zijn zoals beschreven stond op hun affiche.

dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 aug 2015 10:43

Dit zijn inderdaad geen kleine werken. U zal de verhuurder schriftelijk in gebreke dienen te stellen en deze desnoods voor het vredegerecht dagen om een verbreking van het contract te bekomen.

Eén van de vereisten van een renovatiecontract is dat de werken in het pand nauwkeurig omschreven staan in het contract.

http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... econtract/

Het niet mogen contacteren van de verhuurder (of diens vertegenwoordiger) druist in tegen diens bij wet en dwingend recht vastgelegde verantwoordelijkheid van verhuurder.

polokus
Topic Starter

#3 , 03 aug 2015 10:52

Hallo,

bedankt voor de reactie.
hij verhuurt zo 10 huisjes allemaal naast elkaar en het ene huisje is al slechter als het andere.
1 iemand geen keuken, andere geen badkamer en allemaal regen binnen in de keuken.

is het dan beter dat we allemaal samen schriftelijk da verhuurder in gebreke stellen <?
in het contract staat niets van de werken beschreven

met vriendelijke groeten

Reclame

Meeboo

#4 , 03 aug 2015 10:56

voor die prijs had je natuurlijk wel moeten weten dat er vanalles niet in orde zou zijn.

desalniettemin huurder aangetekend in gebreke stellen en mogelijks langs de vrederechter laten gaan.

Turaki

#5 , 03 aug 2015 10:59

Ik zou zelfs verder gaan, en bij de gemeente een woninginspectie aanvragen.

Terug naar “Huren”