Wij zijn met drie (mijn broer, zus en ikzelf) die kinderen hebben en uit elkaar zijn met onze partners. Deze vraag gaat over onze papa. Mijn papa is alcoholieker. Hij drinkt van 's morgens vroeg tot hij gewoon omvalt whiskey. Onze stiefmoeder ook. Nu is het zo dat nog twee minderjarige halfzussen van ons thuis wonen (kinderen dus van mijn papa en mijn stiefmoeder).
Mijn oudere zus heeft nooit contact gehad met mijn papa omdat mijn ouders vlak na haar geboorte zijn gescheiden en mijn papa geen omgangsrecht had. Mijn broer en ik waren al wat ouder en hebben contact gehouden.
Nu zijn er volgende problemen. Wij hebben alle drie contact verbroken met mijn papa en stiefmoeder. Mijn broer al twee jaar en ik al bijna een jaar. Wij kunnen dit niet meer mee aanzien en ze zijn niet voor rede vatbaar, want ze hebben geen nuchtere momenten. Onlangs had ik na al die maanden mijn halfzus van 15 aan de lijn. Blijkbaar drinkt zij ook alle dagen nu.
Alsof dit nog niet onrustwekkend genoeg is, lopen onze exen met onze kinderen naar onze papa om hem te laten babysitten. Mijn papa doet dit uit wraak omdat we het contact met hem hebben verbroken. Hij doet het NIET voor de kinderen. Want als de kinderen zelf eens bellen, dan wil hij er niks over weten. De kinderen willen dit ook niet, maar de exen doen natuurlijk in hun periode met de kinderen wat ze willen.
Nu vroegen wij ons allemaal af ... kunnen wij niks doen tegen het feit dat ze zoveel drinken ? Hoe zorgen wij ervoor dat onze halfzussen van 15 en 8 veilig zijn ? Kunnen wij aan de rechtbank een onderzoek vragen ? Kunnen de halfzussen geplaatst worden bijvoorbeeld ?