Wij hebben begin juli een appartement gehuurd in Andalusië voor 14 dagen. Dit appartement is eigendom van Belgen.
De verhuurder wilt onze waarborg van 300 euro niet terug betalen omdat we een plafondventilator en de wasmachine stuk gemaakt hebben. Die hadden wij naar ons inzien normaal gebruikt.
De plafondventilator is stil gevallen gedurende de nacht. De wasmachine heeft het begeven tijdens onze laatste was. We hadden de verhuurder ingelicht over de ventilator. Van de wasmachine wisten we het zelf niet. We zouden de contactpersoon inlichten bij ons vertrek dat er nog was in de wasmachine zat. Maar deze was juist uit gaan lunchen (alhoewel we de dag ervoor afgesproken hadden) en we mochten de sleutel van het appartement in de brievenbus steken. Wijzelf hadden ook niet meer gedacht aan de wasmachine op dit moment.
Welke stappen kunnen we ondernemen om toch onze waarborg terug te krijgen?
Kunnen we een negatieve reactie op het gastenboek van hun site plaatsen of brengen we onszelf daarmee in problemen?