De mama van mijn vriendin ontving vandaag een schrijven van Korfina ivm vervallen van huurwaarborg.
Hieronder een viertal alinea's welke ons niet al te duidelijk zijn:
- Uw huurwaarborg met betrekking tot het pand gelegen te .... is ondertussen bijna 9 jaar bij onze maatschappij gevestigd. Het gegarandeerde financieel rendement op deze huurwaarborg zal volgende maand op haar eindvervaldag komen.
- Zoals u wellicht weet, kan de huurwaarborg, uit hoofde van de door u afgesloten huurovereenkomst, enkel worden vrijgemaakt mits een minnelijk akkoord tussen u en de verhuurder, of na voorlegging van een vonnis van de vrederechter.
- Wij bieden u dan ook graag de mogelijkheid om uw huurwaarborg op een passende wijze te vernieuwen. Zo blijft u niet alleen uw huurdersverplichtingen op de meest correcte wijze nakomen, maar schrijft u meteen opnieuw in op een marktconform rendement.
- Wenst u in te gaan op dit voorstel, stuur dan binnen de 10 dagen onderstaande strook ondertekend terug naar Korfine.
Het contract met Korfine werd aangegaan op 21/10/1997 en werd stilzwijgend verlengd in 2006.
Wat mij betreft is het de 1ste maal dat ik iets dergelijks hoor en weet dus niet al te best hoe hierop te reageren.
Mij komt het over dat de huurwaarborg kan geint worden, mits handtekening van de verhuurder?
Dan kan er ook een nieuwe huurwaarborg gemaakt worden bij een bank van haar keuze, zoals vermeld in de huurwet?
Sedert 1/9 laatstleden is een nieuwe huurovereenkomst aangegaan voor 3 - 6 - 9 waarbij een aanpassing van het huurgeld is gedaan,
Er staat in de brief niks vermeld indien niet wordt geantwoord.
Graag toch enig advies of verklaring a.u.b.