Huurcontract registratie

Dredd
Topic Starter

Huurcontract registratie

#1 , 01 okt 2015 17:23

Ik ben van plan om binnenkort te verhuizen uit mijn huidige huurhuis.
Nu ben ik niet zeker of het huurcontract geregistreerd is, ik heb namelijk nooit een gestempeld exemplaar ontvangen, maar ik ga mij informeren bij het registratiekantoor.

Mijn vraag is de volgende:
Indien het huurcontract niet geregistreerd is en ik breng mijn huisbaas schriftelijk (aangetekend schrijven) op de hoogte van mijn vertrek en laat hem hierin weten dat ik van plan ben de woning binnen de 3 maanden te verlaten.
Kan hij nog snel het huurcontract laten registreren zodoende ik wel een opzegboete zou moeten betalen?
Ik leid uit de wetgeving af dat een registratie moet gebeuren binnen de 2 maanden na ondertekening, klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 okt 2015 17:36

Moet geregistreerd zijn voordat u opzeg betekent. Daarna is het te laat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Dredd
Topic Starter

#3 , 01 okt 2015 17:50

Moet geregistreerd zijn voordat u opzeg betekent. Daarna is het te laat.
Bedankt roharro!

Reclame

Turaki

#4 , 01 okt 2015 17:53

Ik leid uit de wetgeving af dat een registratie moet gebeuren binnen de 2 maanden na ondertekening, klopt dit?
Neen, die 2 maanden willen enkel zeggen dat de huurder zich niet kan baseren op niet-registratie gedurende die periode om geen schadevergoeding te moeten betalen, of een verkorte opzegtermijn te kiezen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 okt 2015 19:13

Hier de regelgeving vanaf pag 62 staan er schema's
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf

Terug naar “Huren”