Tarief voor verstoren van kamerdebat.

giserke
Topic Starter

Tarief voor verstoren van kamerdebat.

#1 , 14 okt 2015 17:03

Ik vraag me al een tijd af, welke boete je krijgt als je de kamer verstoord.
Vb banner uitrollen, flyers in het halfrond werpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 okt 2015 19:41

Een vriend van me heeft ooit zoiets gedaan (flyers uitgestrooid vanop de publieksbalustrade). De MP's die de veiligheid verzekeren hebben hem weggehaald (hij heeft zich niet verzet), identiteit genoteerd en buitengezet met de mededeling dat hij best niet probeerde terug te keren want dat het volgende keer de politie zou zijn die hem kwam overnemen van hen. Geen boete gekregen, is wel al 20 jaar geleden.

Uit het kamerreglement:

Art. 176
Om de lokalen van de Kamer te mogen binnenkomen, dienen personen die vreemd zijn aan de Kamer zich te onderwerpen aan een identiteits- en veiligheidscontrole als zij daartoe worden verzocht. Als zij eenmaal tot die lokalen zijn toegelaten, moeten zij doorlopend herkenbaar zijn.
De toehoorders in de tribunes moeten zodanig gekleed zijn dat ze geen afbreuk doen aan de waardigheid van de instelling. Zij blijven in stilte zitten en onthouden zich tijdens de vergadering van iedere reactie.
Het is verboden enig teken van goed- of afkeuring te geven.
Wie de orde verstoort, wordt terstond uit de tribunes verwijderd. Hij wordt, zo nodig, onmiddellijk vóór de bevoegde overheid geleid.
Dit artikel wordt gedrukt en wordt aangeplakt aan elke ingang van de Kamer alsmede aan elke ingang van de tribunes.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 okt 2015 19:45

Bestuurlijke aanhouding en opsluiting tijd van 2 tot 12 uur. Bevolen door een officier van bestuurlijke politie.
+ mogelijk een PV wegens ordeverstoring ( G.A.S. PV)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”