Problemen met mijn huisbaas

didi3
Topic Starter

Problemen met mijn huisbaas

#1 , 06 nov 2015 14:10

Heb een probleem met mijn vorige huisbaas en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik had een huurcontract van 3 jaar maar zijn erop ons 1 jaar uitgegaan dus dat wou zeggen dat we 2 maanden moesten betalen maar we zijn onderling met de huisbaas overeengekomen dat we maar 1 maand moesten betalen en nieuwe huurders moesten vinden. Wij hebben dan nieuwe huurders gevonden en dan kwam het probleem. Hij wilt onze waarborg niet teruggeven wegens de nieuwe huurders nog geen huur hebben betaald maar dit komt door de huisbaas zelf. Het probleem is, zij hebben nog steeds geen huurcontract ontvangen en wonen daar al bijna 2 maanden. Zij willen pas betalen als zij dit ontvangen hebben van hem. Wat ik ook snap van de nieuwe huurders dus de huisbaas wilt dat wij dit in orde maken voor hem of we krijgen onze waarborg niet terug. Hij wilt dat dit deze week in orde word gebracht of anders krijgen wij een brief van zijn advocaat voor betaling van opzegvergoeding. Maar zolang de nieuwe huurders geen huurcontract hebben gaat dit ook nooit in orde komen. Hij had een huurcontract naar ons e-mailadres gestuurd en wij hadden deze aan de nieuwe huurders gegeven maar nu bleek dat hij op het huurcontract waar de waarborg op vermeld staat werd aangepast. Zij hebben 3 maanden betaalt en hij heeft dit gewoon aangepast naar een 2 en er staat ook geen bedrag naast. Hij heeft hier degelijk schriftvervalsing gedaan.
Dus kunnen jullie mij helpen en wat moet ik doen?

Groetjes,
didi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 06 nov 2015 14:25

Hebt u een bevestiging van het feit dat u maar twee maanden moest betalen?

Al die andere zaken zijn NIET AAN U om te regelen. U heeft GEEN ZAKEN met de nieuwe huurder hun contract. Meng u daar dan ook niet in.

Weet ook dat die twee maanden een geste is van de huisbaas, want een contract van 3 jaar is niét opzegbaar.

didi3
Topic Starter

#3 , 06 nov 2015 16:04

Heb daar zeker een bevestiging van. Heb het op mail staan en papier.
Het is inderdaad niet aan mij omdat te regelen maar hij wilt het maar niet snappen! Wij hebben al meerdere gemeld dat hij dit zelf moet oplossen maar dan krijgen we te horen dat hij een brief gaat laten opsturen door zijn advocaat.

Reclame

didi3
Topic Starter

#4 , 06 nov 2015 16:05

We zijn onderling overeengekomen dat we maar 1 maand moesten betalen en nieuwe huurders moesten vinden, dat was de voorwaarde en die hebben we nageleefd. Van dat heb ik bevestiging.

duma

#5 , 06 nov 2015 16:15

Als u die dingen zwart op wit hebt, dan trekt u zich vanaf nu die zaken niet meer aan.

U stuurt hem een aangetekend schrijven waarin u enkel spreek over de huurwaarborg en die andere zaken NIET vermeldt. Dat u reeds sinds xx/xx/xxxx uit de woning vertrokken bent, dat u sindsdien al meermaals gevraagd hebt om de huurwaarborg vrij te geven, dat u tot nu toe deze niet hebt mogen ontvangen. Dat indien de huurwaarborg op 20/11/2015 niet teruggestort is op rekeningnummer (BExx xxxx xxxx xxxx) u genoodzaakt zal zijn op zijn kosten deze zaak voor het lokale vredegerecht te brengen om de vrijgave van de waarborg bij vonnis te bekomen.

Met vriendelijke groeten, ...

Als hij de waarborg niet terugstort, wendt u zich gewoon tot het lokale vredegerecht om dit te bekomen.

KJ86

#6 , 06 nov 2015 16:24

Ik denk dat het iets ingewikkelder is dan dat.
Aangezien de nieuwe huurders geen contract krijgen, is de verhuurder blijkbaar niet akkoord, derhalve is niet voldaan aan de voorwaarde voor de minnelijke beëindiging van het contract.
Geen contract = geen nieuwe huurders!
Laatst gewijzigd door KJ86 op 06 nov 2015 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

didi3
Topic Starter

#7 , 06 nov 2015 16:24

Goed idee. Ga dit zo in orde maken. Bedankt voor de hulp! Hopelijk komt het zo snel mogelijk in orde. Nogmaals bedankt voor de moeite om me te helpen ;).

Mvg,

didi3
Topic Starter

#8 , 06 nov 2015 16:32

De huurders willen hun huurcontract maar hij had maar 1 exemplaar bij en hij heeft deze terug meegenomen zodat hij deze kon laten registreren en nog exemplaren kon afdrukken zodat hij deze aan de huurders kon geven. Hij heeft deze dan doorgestuurd naar ons zodat wij die konden afgeven en wat bleek er op hun huurcontract verandert te zijn hun waarborg. Ze hadden 3 maanden betaalt en hij heeft daar gewoon een 2 van gemaakt en er staat geen bedrag vermeld van hoeveel ze betaalt hadden. Dat is iets waar wij niks aan kunnen doen en dat is iets wat zijn onderling moeten uitvechten en niet wij.

didi3
Topic Starter

#9 , 06 nov 2015 16:46

Zij hebben wel een contract want was er zelf bij toen het gebeurde! Hij heeft het enige exemplaar terug mee naar huis genomen en na een tijdje heeft hij deze dan opgestuurd naar ons en wij hebben dit afgegeven. Maar de nieuwe huurders willen nog steeds niet betalen wegens hij dingens heeft aangepast op het contract zonder hun wete.

sloeberken

#10 , 06 nov 2015 18:17

Heel dom van de nieuwe huurders om geen huur te betalen. Wat gaan ze bewijzen als verhuurder beweerd ze het pand gekraakt hebben.
Door huur te betalen heb je een bewijs van overeenkomst. Daardoor is het mogelijk dat verhuurder u dagvaard.
Dus kan TS nog niet op twee oren slapen. Schriftvervalsing is nog iets totaal anders.
Denk dat de verhuurder het hier heel sluw aan spelen is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Fabi

#11 , 02 jan 2016 17:05

Moeten er geen 3 exemplaren ipv 1 gemaakt worden?
1voor de registratie, 1 voor de huurders en 1 voor de eigenaar ?
Een raar geval die huisbaas......
Als die nieuwe huurders storten is dit een mondeling contract van 9 jaar, en geen contract die geregistreerd is, kunnen ze weg zonder schadevergoeding.

Met al die bewijzen op mail heb je toch al iets id hand.

Hopelijk komt het in orde!

Terug naar “Huren”