artikel 29 bis wam

speedo
Topic Starter

artikel 29 bis wam

#1 , 22 nov 2015 06:56

Beste,

Ik ben op zoek naar een arrest rechthebbenden artikel 29 bis wam zwakke weggebruiker.
Ik dacht dat het ergens in 2011 uitgesproken is.
Is dit bekend bij iemand ?

Groeten,
Christine

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 22 nov 2015 07:07

In 2011 zijn er alleen voor het Hof van Cassatie al meer dan 20 arresten geveld over die problematiek dus u zal iets preciezer moeten zijn. Welk arrest: Hof van Beroep (het welk), Cassatie of Arbitragehof?

Zie www.juridat.be
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

speedo
Topic Starter

#3 , 22 nov 2015 07:54

Het betreft Hof van Cassatie van 2011.

Reclame

Xenophon

#4 , 22 nov 2015 09:00

Ik denk dat u een beetje te veel verlangt indien u graag had gehad dat iemand hier door 20 arresten gaat ploegen op zoek naar datgene dat u interesseert en dan ook nog eens zal uitleggen wat exact de relevantie is voor uw geval (no offense maar indien u dat zelf zou kunnen inschatten zou u hier de vraag niet stellen).

Dus geef eens wat meer uitleg over welk aspect het exact is dat u informatie nodig hebt en wat uw probleem is.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

j.demoor

#6 , 24 nov 2015 11:22

‘Wanneer één van de verzekeraars een zwakke weggebruiker die het slachtoffer is geworden van een ongeval vergoedt op grond van de vergoedingsregeling van art.29bis,beschikt deze verzekeraar op grond van art.1251,3° B.W. over een regresvordering tegen elk van de overige verzekeraars van de betrokken voertuigen en dit tot beloop van wat hij bovenop zijn aandeel en bovenop het gelijke gedeelte dat elkeen moet dragen heeft uitbetaald‘(Cass. C.10.0643.N,2 september 2011,Rechtskundig Weekblad 2012-13,339).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Verkeersongevallen”