huurwaarborg bij feitelijke scheiding

maeva
Topic Starter

huurwaarborg bij feitelijke scheiding

#1 , 08 nov 2007 21:20

Beste,

Wij zijn sinds 15 maart feitelijk gescheiden. Mijn ex is in het huurhuis blijven wonen. Wat gebeurd er met de huurwaarborg als hij daar vertrekt? Ik heb het huurcontract mee getekend. Kan ik ook mijn naam daar laten van schrappen??

Kan iemand me helpen?

vriendelijke groeten Maeva

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 nov 2007 10:21

Ik ga ervan uit dat u nog steeds getrouwd bent.

Het enkele verlaten van de huurwoning maakt geen einde aan de huurovereenkomst,zodat u BEIDEN huurder blijft.

Vermits de woning het gezin niet meer tot voornaamste woning dient kan u afzonderlijk,ENKEL WAT U BETREFT,de huurovereenkomst OPZEGGEN.De verhuurder kan u dit recht betwisten wegens een vermindering van het betaalvermogen.

De huurwaarborg behoort nog steeds tot het ‘gemeenschappelijk huwelijksvermogen’ en dient eraan betaald bij het eventueel vrijkomen ervan.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”