Situatie:
Wettelijk samenwonend tot maart 2011.
ex-partner vraagt onmogelijk bedragen.
Rechtbank beslist dat dit moet behandeld worden als een vereffening-verdeling na echtscheiding.
In juli van dit jaar pv opening werkzaamheden getekend.
Op 16 september staat van vereffening verdeling getekend.
we kregen een maand de tijd om zwarigheden binnen te brengen bij de Notaris. Mijn advocaat zegt me dat hij deze opstuurde per post op 15/10/2015. Notaris beweert dat hij ze nooit gekregen heeft. Conclusie van Notaris: zwarigheden te laat dus op 9 november wordt er een proces van sluiting werkzaamheden getekend waarin ik een grote som geld dien te betalen aan mijn ex. Mijn advocaat laat mij die akte niet tekenen en eist dat er een bijkomende akte wordt opgemaakt waarin staat dat de zwarigheden wel degelijk werden opgestuurd met de post op 15/10/2015, dus binnen de termijn van één maand en dat er een pv van zwarigheden had moeten getekend worden. Wat zijn nu de volgende stappen die mijn advocaat kan doen.
In elk geval ga ik niet akkoord met het pv van sluiting en wens ik dat dit voor de rechtbank komt. Mijn advocaat heeft me ook altijd gezegd dat dit mogelijk is. het is mijn advocaat die in fout is en nu zit ik in de problemen. Wat kan ik ondernemen? Mijn advocaat informeert zich om de akte van sluiting nietig te laten verklaren. Eerlijk gezegd ben ik het vertrouwen in mijn advocaat een beetje kwijt en wil ik zelf informeren naar wat er mogelijk is.