#9 , 09 dec 2015 19:26
Het is inderdaad een weloverwogen gedachte om naar de rechtbank te trekken.
Hierover heb ik ook al met meerdere mensen gesproken, zoals de psychologe van mijn zoon, ook mijn advocate uiteraard.
De superieur van mijn consulente krijg ik maar niet te stekken.
Ondertussen heb ik ook al bemiddeling aangevraagd, de Jo-lijn gecontacteerd, noem maar op.
Alle diensten die ik maar kan bedenken, heb ik al aangeschreven om te bemiddelen.
Ik begrijp dat het een uitspraak is van heel het team, maar dat team hoort alleen maar wat de consulente zegt en wat de consulente allemaal zegt in onze plaats, is helemaal niet hoe het effectief in realiteit is.
Dat kan ook de psychologe bevestigen, alsook de school, familie, vrienden, andere instanties die al betrokken zijn geweest, noem maar op.
Het is niet zo dat ik nooit heb meegewerkt, in tegendeel.
Evenzo durf ik gerust hulp te vragen indien dat nodig is. Helaas niet meer bij deze consulente, want zij verdraait telkens heel wat zaken en maakt een drama waar er dat niet is, verzint zelfs gewoonweg zaken en handelt zeker niet in het welzijn van mijn kind.
Dit is de tweede consulente die we hebben.
Jammer genoeg werd de vorige van ons dossier afgezet toen jeugdzorg hervormd werd.
Met die vrouw viel tenminste te praten en kon je staat op maken, dat als je wat had gezegd, dat ook op die manier op de wekelijkse vergaderingen gezegd werd en dan objectief door het team bekeken werd.
Tuurlijk is dat niet altijd makkelijk om met pottenkijkers om te gaan, maar de vorige consulente heeft altijd haar best gedaan om ervoor te zorgen dat alles goed verliep, voor zowel mezelf als mijn kind.
Ook kon daar mee gepraat worden als er ergens iets niet goed liep en ik me in bepaalde keuze niet kon vinden.
Deze consulente... Tja, daar kan ik wel heel wat scheldnamen voor bedenken.
Ongelooflijk hoeveel ze achter onze rug om doet, wat ze voor ons achter houdt, hoe moeilijk ze het ons maakt (in plaats van te helpen), hoe ze echt gewoon niet wil luisteren en niet objectief naar onze gezinssituatie wil kijken (haar ideale gezinssituatie is een getrouwd koppen van goede afkomst met heel goed inkomen, chique levensstijl, nooit zorgen gehad, nooit iets traumatisch meegemaakt, familie die allemaal is zoals je op tv ziet, paar x per jaar op reis kunnen gaan, noem maar op, alleen mensen van goede afkomst dus).
Eveneens wil deze consulente helemaal niet zien wat er eigenlijk speelt in ons gezin, of er wel hulp nodig is, wat die hulp dan zou moeten zijn, in hoeverre er echt toegezien moet worden.
Ze houdt zeker ook geen rekening met mijn zoon, wat in eerste instantie wel zou moeten.
Momenteel is er ook weigering tot inzien van dossier, we krijgen ook geen informatie, er wordt geweigerd mee te delen welke 'zorgen' ze momenteel hebben (terwijl wij toch wel het recht hebben te weten waarom ze plots overbezorgd zijn??), ach ja, het draait, helemaal vierkant, om het zo maar te zeggen.
Ik heb al meermaals een andere consulente gevraagd, maar dat valt in dovemansoren.
Ook wordt er niets op papier gezet.
Het is dus steeds een spelletje van zij zegt tegen wat ik zeg.
Welles-nietes spelletje.
Gek genoeg, eens er beslissingen moeten vallen, drastische, wat ze al meermaals heeft getracht, en de advocate komt op de proppen, dan gaat het ineens allemaal niet meer door, dan zijn er plots geen problemen meer in ons gezin.
Zegt toch ook wel iets?
Als er écht grote zorgen waren, zou jeugdzorg toch gewoon naar parket stappen de moment dat ik zeg: ik doe dit niet, hier is de advocate, regel het maar.
Dan zouden ze het ook écht met de advocate en de jeugdrechtbank regelen ipv stilletjes hun biezen nemen en tijdelijk niets meer van zich laten horen.
Met deze consulente heb ik al mogen ondervinden, dat als ik op mijn strepen blijf staan en eis wat de wet voorschrijft, ze plots helemaal anders piept, zeker als mijn advocate erbij betrokken wordt.
Doet bij mij toch ook wel belletjes rinkelen hoor.
Ik begrijp niet dat zo'n werking mogelijk is.
We zitten al sinds 2007 onder toezicht jeugdzorg, dus het gebeuren is me zeker niet vreemd.
Deze toestanden echter wel.
Ik ga zeker eerst alle andere mogelijke stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat het in der minne geregeld kan worden.
We zien wel waar het eindigt, hopelijk niet in nog meer zorgen.