verblijvingsbeding en testament

Quinta
Topic Starter

verblijvingsbeding en testament

#1 , 16 dec 2015 00:49

Ben 13 jaar geleden voor de tweede getrouwd onder wettelijk stelsel , we hebben ieder 2 kinderen uit een vorig huwelijk .Had een eigendom voor mijn huwelijk wat verkocht is tijdens huwelijk wat ook in de verkoopakte staat .
Daar is een vakantie verblijf van gekocht als wederbelegging staat in de akte en is ook ondertekent door mijn echtgenote dat het eigen goed is . Nu is mijn echtgenoot ziek en zijn we naar de notaris geweest voor huwelijkscontract aan te passen naar verblijvingsbeding zodat ik al de goederen bij mij kan houden een uitgesteld erfrecht pas na mijn overlijden kunnen de kinderen hun erfdeel opeisen ? De notaris is aan het onderzoeken met die verkoop en aankoop of er geen vermenging is van gelden . Al de gelden zijn toch op mijn eigen rekening gestort van voor het huwelijk ? Wat is de beste oplossing ? verblijvingsbeding en testament ? Dank u .

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding