#7 , 01 jan 2016 11:18
Speelt voor de kwestie over uw eigendom weinig rol, treed uit de mede-eigendom en daarna hoeft u zich niet meer te bekommeren over de gevolgen van de keuzes die uw ex maakt, het is zijn leven.
In praktijk is het zo dat een lange termijnvisum (>90 dagen) niet zo snel uitgereikt zal worden. Trouwen is dan de logische aanpak maar...de wetgeving en ambtenarij maken dat dat principieel zal moeten gebeuren vanuit de Filipijnen, daarna kan dan een aanvraag tot hereniging naar België gedaan worden. Allemaal niet zo eenvoudig. Zonder dat uw ex een tijd ginds verblijft zie ik dat niet lukken eerlijk gezegd en dat gaat er dan van uit dat de dame in kwestie effectief gescheiden is, nogmaals geen evidentie. Naar wat ik heb vernomen voert men op het consulaat ginds echt wel een grondig onderzoek naar de duurzaamheid van de relatie, landen en langsgaan in de all night wedding chapel is er niet bij.
Enfin, uw ex zou dit beter lezen want is op hem van toepassing en niet op u maar neem het aan van iemand die 20 jaar in het buitenland (buiten de EU) gewerkt en gewoond heeft en nog steeds met zijn eerste (Belgische) vrouw getrouwd is: interculturele huwelijken zijn geen evidentie, ook al zijn de partners op het eerste zicht ruimdenkend, modern etc. De meeste lopen op de klippen omwille van -begrijpelijke- onoverbrugbare verschillen in levensvisie, dikwijls met drama's tot gevolg voor kinderen etc. En als hij toch doorzet, 4 woorden: zuivere scheiding van goederen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.