Echtgenoot heeft woonst verlaten

boos
Topic Starter

Echtgenoot heeft woonst verlaten

#1 , 20 jan 2016 23:00

Beste,

Mijn echtgenoot heeft vandaag de woning verlaten en kenbaar via telefoon gemaakt niet meer terug te komen.
Uiteraard heeft hij geen kleding meegenomen.
We huren een woning en hebben 3 kindjes die onder de jeugdrechtbank vallen momenteel.
Ze waren eens uit huis geplaatst en zijn weer terug bij ons mogen komen wonen met jaarlijkse zitting dat de jeugdrechter kijkt hoe het loopt.
Mijn man is niet duidelijk en wenst geen communicatie met mij te hebben.
Ik wil dit echter wel en vraag me af weke stappen ik moet ondernemen zodat mijn man niet elke dag voor de deur staat om de kindjes even te zien en dan weer weg gaat want dat doet mij veel pijn.

Hij heeft de sleutels van de woning en kan elke moment binnen stappen.
Vorige week zijn de politie diensten er tussen moeten komen omdat die mij geslagen had en ze hadden een verklaring opgesteld.
Ik moest nog de medische dokter attesten bij de Politie binnen brengen.

Ik zou graag een advocaat in handen nemen uiteraard.
Maar welke stappen kan ik zelf nu al ondernemen zodat hij niet zomaar binnen kan komen en mag ik de sleutels veranderen>

dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jan 2016 08:03

U kan klacht indienen (indien nog niet gebeurd) voor die slagen en eventueeel via een advocaat dringende voorlopige maatregelen vragen indien u vreest dat uw veiligheid of de veiligheid van de kinderen in het gedrang komen.

Met al de problemen die u heeft (zie uw posts over de firma) denk ik dat u best eens gaat praten over hulpverlening met het OCMW of eventueel ondersteuning voor de kinderen bij de instanties die u opvolgen want ik meen dat u veel aan uw hoofd heeft op het ogenblik, zorg dat uw kinderen daar niet het slachtoffer van worden (is geen kritiek naar u toe, alleen lijkt het me allemaal wel wat heel veel te worden op korte tijd).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

duma

#3 , 21 jan 2016 11:55

Indien uw ex de woning verlaten heeft, naar de politie gaan om dit te melden zodat hij ambtshalve kan uitgeschreven worden.
Zolang hij er gedomicilieerd is, mag hij blijven binnenkomen, zelfs als u de sloten veranderd.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”