Dispuut oud huurder-nieuwe huurder

Sabbe
Topic Starter

Dispuut oud huurder-nieuwe huurder

#1 , 25 jan 2016 11:28

Bij het huren van een nieuwe woning had ik contact met de vorige huurders.
Zij hadden bepaalde dingen in de woning aangebracht.
- plastiek en matten op de zolder als isolatie
- een andere (betere) mazoutkachel
Ze had ons overtuigd om deze over te kopen. Hadden dit via SMS besproken.
Toen ik echter rondvraag deed, kwam ik tot de conclusie dat deze kosten niet voor mij zijn.
De plastiek en matten zijn vastgemaakt aan het gebouw en mogen niet weg gedaan worden.
De mazoutkachel moet zij regelen met de verhuurder en niet met mij,de huurder.
Ik heb haar dan ook gezegd dat ik dit niet ga betalen.

Daarbij komt nog dat de vorige huurder zegt dat ik de mazout moet overnemen die nog in de mazout tank zit.
Dit aan de prijs van de vorige huurders inkoopprijs.

Het is nu zo ver gekomen dat ik een aangetekende brief heb gekregen waarin staat als ik niet betaal er juridische stappen zullen worden genomen.

- moet ik dit alles betalen?
- ben ik verplicht de vorige mazout over te nemen?
- kan de vorige huurder mij aanklagen op basis van wat besproken is in een sms?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 jan 2016 11:51

Neen, u moet dat niet, behalve indien u eerder expliciet had toegezegd dit te doen of in het huurcontract eea vermeld staat. Indien u uw akkoord had gegeven en ze kunnen dat bewijzen dan hangt u er m.i. aan vast. Ze hadden dit inderdaad allemaal met de verhuurder dienen te regelen en niet met u, dat is een uitstekend punt, dat u weliswaar had moeten opwerpen vooraleer u initieel had toegezegd.

Mensen werken zichzelf blijkbaar graag in problemen....waarom ook akkoord geven en daarna vragen beginnen stellen!?

Staat er in het contract iets over overname van die stookolie? A la limite zegt u dat ze hun stookolie en hun kachel mogen komen ophalen indien de verhuurder u bevestigt dat deze hen toebehoren; u kan dat immers niet weten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huren”