Kortetermijnhuren en job kwijt!

Fabi
Topic Starter

Kortetermijnhuren en job kwijt!

#1 , 27 jan 2016 16:45

Hallo,

Neem nu dat je een korte termijn huurt vb 3 jaar, en na 4 maanden verlies je je job, je krijgt een uitkering, maar dit dekt je kosten niet. Je trekt terug in bij je ouders, wat nu? Normaal kunnen geen van de partijen opzeggen, maar als je geen centen hebt kan je jezelf toch niet in de nesten werken? Is er een oplossing mogelijk om van deze contracten te kunnen verbreken? Zelfs schadevergoeding is een bom geld!
Zo raken mensen toch lange tijd in hun leven getekend door schulden?

Dank voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 27 jan 2016 17:24

Een job ben je toch niet voor eeuwig kwijt, mensen maken dikwijls de verkeerde keuzes.
Huurcontract verbreken is niet kosteloos.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#3 , 27 jan 2016 17:36

Wanneer u zo'n contract tekent dan weet u zeer goed en van tevoren dat het niet vervroegd opzegbaar is. Ook niet als u uw job zou verliezen en onvoldoende (vervangings)inkomsten hebt. Kan u daar niet mee leven: teken het dan niet.

Zo'n contract biedt zekerheid aan de bewoner én aan de verhuurder. Uw problemen moeten niet diens problemen worden. In omgekeerde richting zou u het ook niet accepteren mocht de verhuurder aankomen met 'Och, in principe is het niet opzegbaar maar ik heb hier een noodgeval aan de hand en....'.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

KJ86

#4 , 27 jan 2016 18:04

Als er dwingende redenen zijn, zal de vrederechter het contract verbreken.
De compensatie voor de verhuurder wordt dan gelijk gesteld met een 9-jarig contract. Drie maanden schadevergoeding en een opzegtermijn van 3 maanden. Het volledige contract zal je nooit moeten uitbetalen.

Fabi
Topic Starter

#5 , 27 jan 2016 18:13

Bedankt , ik geloof ook dat er dwingende redenen zijn, de jonge mensen geraken zo makkelijk niet aan job hoor! Gelukkig is er nu even werkloosheidsuitkering, en ingeschreven in interims, zoekt naarstig verder......
Als je zo 3 maanden uw rekeningen niet kan betalen is dit goed om in de miserie te geraken, blijf maar nog lekker bij mams is de boodschap.......

Meeboo

#6 , 28 jan 2016 10:00

jonge mensen kunnen via interim zeker wel aan een job geraken.. ik zeg niet de meest fancy jobs maar een inkomen kun je er alleszins wel mee vergaren.

makkelijk om terug naar de ouders te lopen en de verhuurder in de kou achter te laten

Xenophon

#7 , 28 jan 2016 10:05

Ik ben persoonlijk ook de mening toegedaan een job verliezen niet automatisch kan leiden tot ontbinding van de overeenkomst door de rechter wegens overmacht. Er zijn daar diverse strekkingen en uitspraken in maar m.i. kwalificeren 'jobverlies' en 'stopzetting relatie' niet als gevallen van juridische overmacht. Het is wat te gemakkelijk om de verhuurder op die manier in de kou te zetten. Via een 'stopzetting relatie' zouden creatieve geesten aldus snel onder gelijk welke kortlopende overeenkomst kunnen uitkomen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”