De kinderen van de overledene moeten niets, is de man die in rustoord zit die verantwoordelijk is, voor het huurcontract en de afhandeling ervan.Daarom moeten de kinderen van de overleden partner enkel de helft van de nog te betalen kosten tot het tijdstip van het overlijden van hun ouder voor hun rekening nemen. Steeds in de veronderstelling dat ze het huurcontract samen waren aangegaan zoals de vraag zelf insinueert.
Zie mijn eerste antwoord.
Kinderen van overledene moeten diens schulden betalen.De kinderen van de overledene moeten niets, is de man die in rustoord zit die verantwoordelijk is, voor het huurcontract en de afhandeling ervan.Daarom moeten de kinderen van de overleden partner enkel de helft van de nog te betalen kosten tot het tijdstip van het overlijden van hun ouder voor hun rekening nemen. Steeds in de veronderstelling dat ze het huurcontract samen waren aangegaan zoals de vraag zelf insinueert.
Zie mijn eerste antwoord.
Dat was toch de vraag niet van TS, trouwens bij wettelijk samenwonend gaan de schulden over naar de langst levende.Ik heb toch gezegd dat mijn opmerking niet de huur betreft maar enkel de andere kosten die ten laste vallen van de overledene = kosten gemaakt voor overlijden maar nog niet betaald.