Geachte leden,
Graag uw advies voor het volgende. Mijn ex staat voortdurend achter met onderhoudsgeld ed. Paar jaar geleden heb ik via een pro deo advocaat beslag kunnen leggen op zijn inkomsten. Hij weigerde steeds te betalen en ook de kd niet op te vangen. Ik was al blij dat hij al het onderhoudsgeld betaalde. Nu zijn er nog riante kosten bijgekomen van de bijzondere kosten, zoals een bril voor mijn dochter, laptob voor mijn zoon voor zijn school die hij moest aankopen omdat hij in die richting studeert, de sportclubs, enz.. kortom alles omtrent het onderhoud van de kinderen. Vorig jaar heb ik een aanvraag gedaan voor een pro deo, mijn inkomen was net iets te hoog en dus geweigerd. Ik vond het toen niet de moeite om daar een procedure voor te beginnen omdat dit mij veel zou kosten via een advocaat en dacht laat het maar zo. Dit weet hij o zo goed en maakt hier misbruik van. Nu is het toch een aardig sommetje geworden en staat hij ook achter met onderhoudsgeld, laat staan bijzondere kosten. Wij praten al jaren niet met elkaar, dus zo overhands regelen zal hij zeker niet doen. Ik sta met mijn rug tegen de muur nu.
dan ook nog een andere zaak, hij is een nieuw leven begonnen met een jong poppetje en kijkt absoluut niet naar de kinderen om. Paar jaar geleden werden mijn 3 kinderen een weekend toegwezen, dit kwam hij nooit na. Straffer nog, hij wou ze absoluut niet ontvangen en heeft hij kunnen bekomen dat zijn 1 dag bij hem kunnen gaan zonder overnachting. Toen beweerde hij dat hij klein woonde en de kd niet kon onderhouden. Ondertussen een jaar verder heeft hij een sociale woning gekregen met 4 slaapkamers omdat hij zogezegd 3 kd ten laste heeft, terwijl zij nooit blijven slapen en nooit voor om komt. Hij komt ze nu al 8 maanden niet meer halen, belt niet vraagt niet achter enz. Wel is hij ondertussen hertrouwd, een babytje enz.. ik heb er alles aangedaan om te tonen bij de sociale huisvesting dat de kd niet blijven overnachten en hij geen recht heeft, doch zij zeggen dat zij recht in hun schoen staan. Los van dit, intresseert het mij dit niet meer. Zolang hij maar nu zijn deel betaald. Hij heeft een riante trouw met alles erop en eraan gegeven en zijn kinderen kijkt hij niet naar om en heeft daar geen geld voor. De klachten bij de politie wegens familieverlating heb ik achter mij gelaten, na een jaar dat er niks wordt aan gedaan. Ik zou hem willen verplichten om de weekends terug op te nemen zodat hij zijn verantwoordelijkheid neemt want de kinderen zijn permanent bij mij. Het is bij momenten ook heel zwaar voor mij. Op fb zet hij openbaar een foto van zijn nieuwe baby, mijn kinderen hebben mij er laatst op attent gemaakt. Hij kwetst ze voortdurend. Vooral de kleinste van 7 jaar mist haar papa enorm en soms weet ik niet hoe ik haar moet troosten. Ik weet niet of het de moeite is om dit terug voor de rechtbank te laten komen, daar ik nu zelfstandige ben en meer verdien dan hem. Een kameraad van mij raad mij dat af en zei dat het mss omgekeerd zou kunnen keren als ik een hoger onderhoudsgeld vraag omdat de kinderen permanent bij mij zijn. hij slaagt erin om werkloos te blijven, nu dat hij ziet de de vakbond zijn onderhousdgeld inhoud van zijn dop, gaat hij af en toe interim werken, zodat hij expres niet betaald. Dit wordt me de laatste tijd allemaal te veel. Wat kan ik nog doen aub? Alvast bedankt.