Hallo,
Door oneerlijke praktijken heb ik vroegtijdig de huur verbroken. Ik heb mijn 3 jaar uitgedaan , daarna 6 maanden (dus het 4de jaar)op voorhand huur aangetekend opgezegd. Ik heb nooit reaktie gekregen op mijn huuropzegging dus volgens mij ging hij dan akkoord.
Door de vele problemen met de verhuurder kon ik mijn zaak gewoon niet verderzetten, bijna in een zware depressie geraakt.
Ik ga een kort opsomming geven wat ik heb voorgehad.
*Ik moest elke maand enkele honderden euro onder de tafel geven. (Ik heb nooit zwart geld gehad omdat alles op factuur buiten ging)
* Half het magazijn stond nog half vol met zijn rommel en dan had ik daar al 8 bestelwagens rommel weggedaan.....
* verhuurder kwam te pas en te onpas de zaak binnen, ook op de momenten dat de zaak gesloten was.
* één van zijn kinderen woonde boven de zaak, die takte dan op zijn beurt internet, telefoon, kabel televisie af.
* verhuurder kwam gras afrijden, kippen voederen, terras afspuiten allemaal met mijn water en elektriciteit nooit gevraagd dat dit mocht.
* Tijdens lange afwezigheid (vakantie) kwam hij gewoon binnen. Doordat ik de kabeltelevisie ontkoppelt had, is hij in de zaak geweest ,heeft
verkoopswaar uit te rekken gehaald om de kabel terug aan te sluiten.
* Op enkele momenten heeft hij zelf (per ongelijk denk ik dan) de zaak zelfs vergeten af te sluiten.
* OP een bepaald moment is er zelfs een keukenlamp verdwenen die hij komen halen is uit mijn keuken, die hij dan in één van zijn andere appartementen heeft gestoken.
* In de zaak is zijn verlichting blijven hangen, de helft van de verlichting werkte niet, ik heb die verlichting volledig vernieuwd nieuw lampen (ok), ook transfo's heb ik allemaal vervangen.
* bij de overdracht, heeft hij alles nagekeken, de keukenlamp die hij ontvreemd had (die hij nooit betaald heeft) zelfs die lamp heeft hij nagekeken,
een afstanbediening van de garagepoort die stuk was(die ik zelf nooit gebruikte) daar had hij zelfs commentaar op.
De 3 maanden huurwaarborg heb ik niet terug gekregen omdat ik mijn contract vroegtijdig had opgezegd. Dit moest dienen voor de onkosten die hij
gemaakt had (immo kantoor), ge moet weten dat het pand direct terug verhuurd is.
Ik heb altijd netjes mijn huur betaald, voor hun moest dit voor de 1 ste van de maand, ik heb praktisch altijd betaald, de eerste week van de maand (dit was miscchien een fout van mij)
Dit is een verkorting geweest aan mijn leven, ik had eigenlijk verder moeten gaan met deze praktijken maar ik had de moed niet meer en wilde daar
zo snel mogelijk weg.
De 3 maanden huurwaarborg daar had hij volgens mij totaal geen recht op.
Ik ben nu 3 maanden verder en mijn leven staat terug op de rails.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar jullie reactie van dit verhaal.